Verliefd Nederland gelooft 'in liefde op het eerste gebit'

Bennis porter novelli

PERSBERICHT

Mond en tanden belangrijkste aandachtstrekkers tijdens Valentijnsdate

Rijswijk, 14 februari 2006 - Wie indruk wil maken op zijn Valentijnsdate, doet er goed aan met een verzorgd gebit en een frisse adem te verschijnen. Dat blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel dat is uitgevoerd in opdracht van gebitverzorgingsspecialist Oral-B. In totaal 746 Nederlanders tussen de 16 en 69 jaar werd daarin gevraagd wat zij belangrijk vinden bij een eerste afspraak. Een frisse mond en verzorgde tanden blijken onder de belangrijkste aandachtstrekkers te vallen.

Aantrekkelijkste kenmerken bij eerste date: ogen en tanden Ruim driekwart (78%) van de Nederlanders gelooft in liefde op het eerste gezicht. En dat blijkt dan vooral liefde op het eerste gebit te zijn. Alhoewel de meeste daters bij een eerste ontmoeting op de totale uitstraling letten (86%), krijgen sommige kenmerken extra aandacht. Het zijn vooral ogen en gebit die het verschil maken, volgens 8 op de 10 ondervraagden. Daarna volgen mond (69%) en haar (63%) als belangrijkste aandachtstrekkers.

Grootste afknappers: slecht gebit en vieze adem
Met een verzorgd gebit scoor je dus het best op een afspraakje. Tegelijkertijd is een onverzorgd gebit samen met een slechte adem de grootste afknapper bij een eerste ontmoeting: 7 op de 10 daters storen zich hier behoorlijk aan. Daarnaast zijn smakken tijdens het eten (38%) en continu aan het woord zijn (34%) de grootste ergernissen.

Mondgeurverklikker.nl
Voor succes tijdens een date is een goede mondverzorging dus een eerste vereiste. Daarom heeft Oral-B de website www.mondgeurverklikker.nl ontwikkeld. Deze site bevat veel tips en weetjes over een slechte adem én over het bespreekbaar maken van dit probleem. Want het blijkt nog steeds een taboe. Maar liefst 61% van de Nederlanders heeft behoefte aan een anonieme en eerlijke manier om iemand te wijzen op zijn onprettige mondgeur. De website www.mondgeurverklikker.nl biedt deze mogelijkheid. Je kunt vanaf deze site anoniem een e-card sturen met de boodschap dat iemands adem niet zo fris ruikt. De site is vanaf 14 februari online.

The Gillette Company
Oral-B is onderdeel van The Gillette Company. The Gillette Company is marktleider op het gebied van (elektrische) tandenborstels en mondverzorgingsproducten (Braun, Oral-B) en alkaline-batterijen (Duracell). Daarnaast is Gillette wereldleider op het gebied van scheren. The Gillette Company en Procter & Gamble Company hebben recent een fusie aangekondigd die in 2006 zal plaatsvinden.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------Noot voor de redactie (niet ter publicatie)
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Evelien van Tol van Porter Novelli, telefoonnummer 020 - 543 76 00.