BedrijfsautoRAI

Opel Bedrijfswagens blijft groeien

(2/14/2006)
De bedrijfswagens van Opel winnen nog steeds aan populariteit. In West- en Centraal-Europa steeg de verkoop in 2005 met maar liefst 7,5%, van 167.995 voertuigen in 2004 tot 180.582 exemplaren vorig jaar. Net als de verkoopcijfers breekt ook het marktaandeel van 5,5% alle records voor Opel in Europa. Ook op de Nederlandse bedrijfswagenmarkt realiseerde Opel groei in 2005; het marktaandeel steeg hier van 11,26% naar 11,82%.
âDeze groei is nog een extra reden om erg optimistisch te zijn voor 2006. Ik ben vooral blij met het feit dat onze vooruitgang niet beperkt bleef tot enkele afzonderlijke markten, maar dat we onze positie in de meeste landen konden verstevigen, soms zelfs in aanzienlijke mate. Dat spreekt volgens mij boekdelen over de kwaliteit van onze voertuigen,â aldus Alain Visser, Executive Director, European Marketing bij Opel.

Nederland: fraaie resultaten
Naast forse groei van Opel in vooral het Verenigd Koninkrijk (Vauxhall) en Zweden, mag ook de Nederlandse tak terugkijken op fraaie resultaten in 2005. In een dalende bedrijfswagenmarkt (-25% ten opzichte van 2004) heeft Opel Bedrijfswagens het marktaandeel weten te verhogen. In totaal werden er in 2005 door Opel 9.775 bedrijfswagens verkocht. Hiermee groeide het marktaandeel in de lichte bedrijfswagenmarkt ten opzichte van 2004 van 11,26% tot 11,82%.

Het succes van Opel Bedrijfswagens is voornamelijk gebaseerd op de breedte van het gamma en de zeer scherpe kilometerkostprijs van haar modellen. In 2005 werden onder meer â in aanvulling op het al brede productportfolio - de nieuwe Opel Zafira Van, de vernieuwde Opel Combo (segmentwinnaar Bedrijfsauto van het Jaar-verkiezing) en de Opel Vivaro met nieuwe, comfortabele dubbele cabine geïntroduceerd.

Vooruitzichten voor 2006
âIn 2006 zullen wij onze professionele service voor bedrijfswagens verder optimaliseren, waarbij â naast de vanzelfsprekende zorg voor de kwaliteit van onze bedrijfswagens â mobiliteitsgarantie voor onze klanten centraal staatâ, aldus Ad Vasen, manager Commercial Vehicles bij Opel. âIn dit kader zal Opels Road Plus-aanbod een belangrijke rol spelen. Via Road Plus kunnen onze klanten rekenen op onder meer service zonder afspraak en twee jaar Opel Assistance (mobiliteitsgarantie). Daarnaast heeft de berijder van een Opel bedrijfswagen recht op vervangend vervoer gedurende drie jaar en zorgt de Opel Bedrijfswagen-dealer voor vervanging van servicedelen binnen maximaal drie uur.â

Vasen: âIn 2006 streven wij naar verdere groei, die vooral zal moeten voortvloeien uit een verdere verbetering van onze kwaliteit, service en dienstverlening. Daar worden wij uiteindelijk op afgerekend door onze klanten en daarom steken wij en onze dealerorganisatie daar al onze energie in.â

In de eerste maand van 2006 realiseerde Opel Bedrijfswagens een bemoedigende start; met een marktaandeel van 12,28% en een derde positie in de verkoopstatistieken voor lichte bedrijfswagens werd een stevig fundament gelegd voor een succesvol 2006.