Ingezonden persbericht


Persbericht

Arnhem, 14 februari 2006

GoldMine IP Voice Suite combineert CRM en VoIP

FrontRange Solutions, één van de toonaangevende leveranciers van oplossingen voor IT service management, CRM- en customer contact technologie, heeft de GoldMine IP Voice Suite op de markt gebracht. Dit nieuwe, uitgebreide pakket voor customer contacts combineert twee populaire business applicaties: CRM en IP-telefonie. De GoldMine IP Voice Suite is in feite een VoIP-oplossing, die volledig geïntegreerd is met Goldmine Corporate Edition, het CRM-pakket van FrontRange. Met het pakket kunnen contact centers de gegevens uit de CRM-database direct aan het IP-telefoniesysteem koppelen en voor zowel in- als outbound telefoongesprekken gebruiken.

GoldMine IP Voice Suite bestaat niet alleen uit een geavanceerd, op software gebaseerd IP-telefonie systeem (FrontRange IP Office) met faciliteiten voor bijvoorbeeld Unified Messaging, Auto Attendant en remote employee support, maar ook uit een aantal zeer gebruiksvriendelijke tools voor beheer en rapportage. Als bijvoorbeeld een inkomend telefoongesprek naar een van de medewerkers doorgeschakeld wordt, verschijnt meteen het dossier van de betreffende klant uit de GoldMine database op het scherm. Inkomende gesprekken kunnen desgewenst naar specifieke Goldmine user groups gerouteerd worden. Ook kunnen telefoongesprekken opgenomen worden en in het klantendossier in GoldMine opgeslagen worden. Voor outbound gesprekken kan de medewerker het telefoonnummer direct vanuit GoldMine kiezen en krijgt hij toegang tot preview dialing, call scripts en rapportage tools.

"GoldMine IP Voice Suite is volgens mij de eerste customer contact oplossing, waarin een IP-telefonie systeem en een CRM-pakket van één aanbieder gecombineerd worden," zegt Cees Broer, sales manager Benelux van FrontRange Solutions. "Door deze twee krachtige business tools in één oplossing te combineren, kunnen bedrijven de kwaliteit van hun in- en outbound klantencontacten flink verbeteren, waardoor ze veel meer uit hun klantencontacten kunnen halen en hun sales kunnen optimaliseren."

"Veel aanbieders praten over de convergentie van diverse technologieën voor customer contact, maar FrontRange brengt dat daadwerkelijk in de praktijk", zegt Ken Landoline, analist bij Saddletree Research. "Het grootste voordeel van de integratie van CRM-technologie en VoIP-technologie is, dat het traditioneel complexe en dure proces voor de integratie van klantgegevens en telefonie nu ineens heel eenvoudig en goedkoop te realiseren is. Er zijn geen third party CTI-providers meer nodig, geen lange implementatietrajecten en geen dure hardware. En alle op de markt beschikbare SIP-telefoons, USB handsets en gateways kunnen gebruikt worden. Bovendien maken bedrijven met VoIP geen kosten meer voor interne gesprekken of voor de comunicatie met remote agents."


---