Ingezonden persbericht


Unisys en SAS bieden KPN meer inzicht in klantgedrag

Schiphol-Rijk, 14 februari 2006 - Unisys heeft tijdens het 3GSM World Congress bekendgemaakt dat KPN gebruikmaakt van Unisys Messaging Intelligence. Dit als onderdeel van een Proof of Concept-programma met als doel het vergroten van het inzicht in klantgedrag. Door beter inzicht in klantgedrag kan een operator de marketingkosten reduceren en de omzetmogelijkheden vergroten. Unisys Messaging Intelligence is gebaseerd op software van SAS en is een uniek onderdeel van het Unisys Customer Analytics Program. Dit programma is ontwikkeld om trends in klantgedrag rond voice messaging vast te stellen.

Volgens recente studies kan voice messaging significant bijdragen aan de totale omzet uit spraakdiensten. Door gebruik van Unisys Messaging Intelligence, dat gebaseerd is op de customer intelligence-software en analyse-expertise van SAS, gaat KPN 'risicoklanten' identificeren die minder of geen diensten meer willen afnemen. Ook wil KPN in kaart brengen welke abonnees juist geïnteresseerd zijn in meer diensten.

"De samenwerking tussen Unisys en SAS heeft ons een beter inzicht geboden in behoud en groei van ons bestaand klantenbestand", zegt Erik Eising, bij KPN Mobiel verantwoordelijk voor productmanagement en innovatie. "Wij kijken nu naar mogelijkheden om dit uit te breiden naar klantcontactpunten en producten."

De Proof of Concept zal KPN naar verwachting in staat stellen om de 'overall' kwaliteit van zijn messaging te verbeteren en de operationele kosten te reduceren. Dit door het analyseren van voicemail-processen, -systemen en -strategieën. Aansluitend kan KPN stappen identificeren voor het verbeteren van de totale klantervaring. Mogelijke stappen zijn het gebruik van data en andere informatie uit messaging-systemen ten behoeve van cross- en up-selling en klantbehoud. Dit in het kader van het maximaliseren van de waarde van de klanten waarop KPN zich richt.

"KPN onderkent dat klantbehoud de sleutel is voor groei", zegt Glenn James, President Unisys Global Communications Industry. "Wij zorgen voor meer inzicht in klantgedrag, wat KPN in staat stelt gerichte marketingcampagnes te ontwikkelen en het marketingbudget daar te besteden waar het het meest effectief is."

Door klantinformatie uit messaging-systemen en andere bronnen te gebruiken, kan KPN meer wendbaarheid en zekerheid ontwikkelen bij het nemen van strategische beslissingen over klanten. "De customer intelligence-oplossingen van SAS bieden de meest complete set van mogelijkheden, van cross-selling en up-selling en klantbehoudanalyses tot marketingautomatisering. Dit met het oog op het verbeteren van de klantwaarde en marketing-ROI, belangrijke factoren in de competitieve telecommunicatie-industrie", zegt Phil Winters, Vice-president of Customer Intelligence bij SAS International.

Unisys in de telecommunicatie-industrie
Unisys loopt voorop op het gebied van messaging en value-added dienstverlening. Het bedrijf heeft een rijke historie in de telecommunicatiesector en biedt via het Communications Ensemble-portfolio geavanceerde messaging- en andere diensten. Operators in meer dan 40 landen vertrouwen op Unisys-diensten en oplossingen. Meer dan 150 miljoen voicemail-gebruikers wereldwijd profiteren van Unisys-systemen. Het bedrijf biedt wereldwijd systeemintegratiediensten en beschikt over uitgebreide expertise in serviceplatforms. Meer informatie is beschikbaar op www.unisys.com/communications

Over Unisys
Unisys is wereldwijd actief in IT-diensten en -oplossingen. Onze consultants maken gebruik van de Unisys-expertise in consulting, systeemintegratie, outsourcing, IT-infrastructuren en server-technologie. Zo helpen zij klanten bij het ontwikkelen van veilige en betrouwbare bedrijfsprocessen. Onze diensten en oplossingen bieden klanten diepgaand inzicht in hun organisatie, de voorwaarde voor een continue en stabiele bedrijfsvoering. En door de toepassing van Unisys 3D Visible Enterprise zien klanten vooraf de impact van hun beslissingen en worden de kansen en risico's volledig zichtbaar nog voor de investering gedaan wordt.