Gemeente Eersel


Nieuwsberichten

06-02-2006
Raadsvergadering op dinsdag 14 februari

Op dinsdag 14 februari a.s. om 20.00 uur vindt in het gemeentehuis van Eersel een openbare
vergadering van de gemeenteraad plaats. Voorafgaand aan deze raadsvergadering is er van
19.30 uur tot 20.00 uur een 'vragenuur'.

Tijdens deze openbare vergadering komen de volgende onderwerpen aan de orde:

- Spreekrecht burgers

- Vaststelling agenda

- Vaststelling verslag raadsvergadering 20 december 2005 en verslag opiniërende raadsvergadering 17 januari 2006

- Ingekomen stukken, mededelingen en regionale aangelegenheden Deel A: in beginsel zonder bespreking af te doen
- Voorbereidingsbesluit Jeugdhonk Kerkstraat Eersel
- Voorbereidingsbesluit 'Bosschuur Merenweg' en delegatie 19.1 WRO
- Voorbereidingsbesluit Markt 50-52

- Planschadeverzoek A.P. Fietje (vaststelling 4e begrotingswijziging 2006)
Deel B : bespreekstukken

- Beëdiging voorzitter en leden van de rekenkamercommissie
- Voorbereidingsbesluit parkeertuin De Velden
- Kadernotitie 'Wet Maatschappelijke Ondersteuning in de Kempen'
- Subsidiëring zakelijk leider de Muzenval

- Fusie GGD Zuidoost-Brabant en GGD Eindhoven
- Voorstel van burgemeester en wethouders om de raad gelegenheid te geven wensen en bedenkingen kenbaar te maken inzake de samenwerking met de andere 4 Kempengemeenten op het terrein van sociale zaken en het beschikbaar stellen van een krediet (vaststelling 5e begrotingswijziging 2006)

- Bespreken notitie besparingen 750.000,--

- Evaluatie van het overlegmodel

- Reglement van orde voor vergaderingen en andere werkzaamheden van de raad van de gemeente Eersel

- Vaststellen verordening op de raadscommissies gemeente Eersel
- Initiatiefvoorstel CDA en VVD: Aanpassing gedragscode
- Rondvraag

De agenda voor deze vergadering ligt ter inzage in de dorpshuizen van Duizel, Knegsel, Steensel,
Wintelre en Vessem, in de openbare bibliotheek Eersel, in het sociaal cultureel centrum 'De Muzenval'
in Eersel en in de hal van het gemeentehuis.
De agenda en de daarbij behorende stukken kunt u ook lezen op deze website.

Spreekrecht
Na de opening van de vergadering kunnen aanwezige burgers gezamenlijk gedurende maximaal dertig minuten het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken is alleen mogelijk wanneer het onderwerp niet geagendeerd stond bij een van de commissievergaderingen. Elke spreker krijgt maximaal vijf minuten het woord.
Degene die van het spreekrecht gebruik wil maken kan dit melden uiterlijk de dag voorafgaand aan de raadsvergadering vóór 12.00 uur. U vermeldt daarbij uw naam, adres en telefoonnummer en het onderwerp waarover u het woord wil voeren. U kunt dit melden bij de griffiesecretaresse, mevrouw A. Busio-Spruit, telefoonnummer 0497-53 13 23 of via e-mailadres a.busio@eersel.nl.