Ingezonden persbericht


Persbericht

Delft, 15 februari 2006

Pixelwinkel.nl moet studie bekostigen

Pixels voor pegels

Delft - Twee studenten willen met het verkopen van pixels op hun website www.pixelwinkel.nl het succes evenaren van de Engelse student Alex Tew. Het concept van hun site is simpel. Bedrijven en organisaties kunnen pixels kopen, die linken naar hun eigen website. Pixelwinkel.nl moet minimaal vijf jaar online blijven, waardoor er veel verkeer door de pixels gegenereerd zal worden.

Nathan Volkers en Paul Everts constateerden dat het initiatief van Alex Tew, dat wereldwijd tot veel media aandacht heeft geleid, in Nederland tamelijk onopgemerkt voorbij is gegaan. "Tew heeft met zijn website www.milliondollarhomepage.com de wereldpers gehaald. Logisch, want binnen een maand na de lancering van zijn site had hij al voor meer dan 8.000 dollar aan pixels verkocht", vertellen Nathan en Paul. De twee studenten van de TU Delft zijn realistisch genoeg om te weten dat zo'n enorm succes niet zomaar weer ontstaat. "Tegelijk geloven we dat dit idee nog veel potentie heeft", stelt Nathan. "Wij hebben het idee niet domweg gekopiëerd, maar we hebben het nog verder verbeterd", vult Paul aan. "Bedrijven kunnen hun pixelruimte straks verkopen voor meer dan ze eraan hebben uitgegeven. Je maakt dus reclame en krijgt nog geld toe ook. Dat is uniek aan onze site!"

Dat het idee tot de verbeelding spreekt, blijkt wel uit het feit dat de eerste pixels al lang en breed verkocht zijn. Sunweb, financieel bureau AFB, Sales Agency Comex en Kadopagina.nl zijn de eersten die pixelruimte hebben ingenomen. "Natuurlijk is het een beetje een gok", stelt Jim Advocaat van kadopagina.nl. Maar die pixelruimte is eens iets heel anders dan de traditionele banner of skyscraper en dat spreekt me wel aan." Meer informatie is te vinden op www.pixelwinkel.nl .



Ingezonden persbericht