AutoRai

Topklasse limousine: Chrysler Imperial

(2/16/2006)
In Genève beleeft de Chrysler Imperial zijn Europese debuut. De naam Imperial was vroeger voorbehouden aan de meest luxueuze en verfijnde Chrysler-modellen. Dat geldt ook voor deze Concept Car, waarvan overigens nog onzeker is of hij het productiestadium zal halen.

De Chrysler Imperial Concept Car is een luxueuze, elegante, achterwielaangedreven sedan. Bij het ontwerp diende het 300C-platform als basis, maar vergeleken met de 300C heeft hij compleet andere proporties door 43 cm extra lengte en 15 centimeter extra hoogte. Daarbij heeft hij een wielbasis van 3,12 meter en een âgebeeldhouwdâ ontwerp.

Entrez!
De Imperial heeft geen B-stijl en tegengesteld openende vóór en achterportieren. Dat biedt de passagiers een heuse entree in het interieur waarin plaats is vier personen. De afwerking wordt gekenmerkt door fraaie kleurcombinaties en het gebruik van even authentieke materialen zoals aluminium, leer en hout.

Driverâs limousine
Hoewel de Imperial veel âklassieke luxeâ biedt, is hij in alle opzichten hypermodern. Zo beschikt hij over een 340 pk sterke versie van de veelgeprezen én onderscheiden HEMI V8 die via een automatische vijfversnellingsbak de achterwielen aandrijft. Diverse functies zijn intuïtief via een touchpad in de middelste armsteun te bedienen. De Imperial is weliswaar een uitermate luxueuze limousine, maar wel een die bedoeld is voor degenen die zelf rijden net zo waarderen als gereden worden.

BedrijfsautoRAI.nl