Sportsplaza brengt dagelijks sportjournaal op mobiel en intern
Infostrada bv
Nederland heeft per 1 februari een dagelijks Sportjournaal op mobiele telefoons en
internet gekregen. Sportsplaza, Nederlands toonaangevende merk voor mobiele sport content
zal dagelijks een drie tot vijf minuten durend sportjournaal aanbieden.
Sportsplaza dat de rechten heeft voor de Eredivisie goals voor mobiele telefoons, bracht
onlangs ook al dagelijks Paris-Dakar in beeld in vier verschillende talen en in een
uitzonderlijk hoge kwaliteit beeld.
Product manager Bouk Hoytink: 'Met een dagelijks sportjournaal maken we de ambitie waar
die we eind vorig jaar al uitgesproken hebben. We hebben hiermee een primeur omdat we de
eerste zijn die een sport productie maken exclusief voor mobiel en internet. We zijn in
staat om échte sportbeelden te laten zien in plaats van beelden vanaf de zijkant
van de sport. Sportsplaza zendt échte sport uit, naast interviews, reportages en
het belangrijkste nieuws sluiten we dagelijks met een funelement af.'
Hoytink:'Mensen willen snel op de hoogte gebracht worden van het sportnieuws, en ervan uit
kunnen gaan dat dagelijks te zien is. Bovendien wil je als kijker sport zien en weinig
talking heads.
Dat Sportsplaza aan de weg timmert is duidelijk. Onlangs werd het mobiele merk nog winnaar
van de I-mode vak award 2005. Van alle content partners was Sportsplaza extreem actief
door de verwerving van de exclusieve rechten van de videobeelden van goals uit de
Eredivisie en om de beelden van de Tour de France en de Premier League goals aan te
bieden.
Sportsplaza heeft met Paris-Dakar al in vier talen uitgezonden en wil binnen afzienbare
tijd het sportjournaal in andere landen uitzenden.
Via www.sportsplaza.com is per 1 februari het sportjournaal dagelijks via internet te
bekijken. Op de mobiele telefoon is het journaal dagelijks tegen de klok van vijf uur te
zien via Vodafone Live en KPN I-Mode
Wie het sportjournaal direct wil zien, kijkt op www.sportsplaza.com.
//einde