Februari 2006

Keten Duitse kuurhotels nieuwe klant Baltus
Wellness Hotels Deutschland ook op Nederlandse markt Wellness-Hotels-Deutschland, het samenwerkingsverband van 44 kuurhotels in Duitsland, heeft na een pitch het toeristisch pr-bureau Baltus Communications ingehuurd om vanaf 1 maart 2006 zijn public relations op de Nederlands markt te verzorgen. De keten - opgericht in 1977 - telt thans 44 vier- en vijfsterren kuurhotels. 'Een zeer aangenaam product om te promoten en beroepshalve een prikkelende aanvulling in ons huidige klantenbestand', aldus Marcel Baltus van Baltus Communications.

Ook Nederland
`Wellness en kuren verheugen zich in een steeds grotere belangstelling. Na zoveel jaren onze aandacht primair op de thuismarkt Duitsland te hebben gericht, is nu besloten om onze keten langzaam maar zeker ook in buurland Nederland te gaan promoten', aldus W-H-D directeur Michael Altewischer.

Vitaliteit
De goede bereikbaarheid per auto, een reislustige markt waar tweede en derde vakanties ingeburgerd zijn, een groeiend besef van het belang van gezonde voeding en vitaliteit en een toenemend aantal 50-plussers zijn enkele redenen dat W-H-D de Nederlandse markt betreedt. Het hoofdkantoor van Wellness-Hotels-Deutschland bevindt zich in Düsseldorf.

Afbeelding Logo
De aangesloten hotels zijn verspreid over heel Duitsland en zijn herkenbaar aan het logo van de groep: een boom met gekleurde stippen. Alle lidhotels voldoen aan de ruim 100 verschillende criteria van de groep, waaronder ligging in een rustige locatie in een natuurrijke omgeving.

Kwaliteitsnormen
De overkoepelende Duitse hotelbrancheorganisatie DEHOGA - vergelijkbaar met Koninklijk Horeca Nederland - en de International Hotel Association Deutschland (IHA) hanteren nu landelijk ook de kwaliteitsnormen van W-H-D als officiële criteria voor een kuurhotel. Nadere informatie vindt men op www.w-h-d.de.

NOOT VOOR DE REDACTIE,