AutoRai

Opel gaat samenwerkingsverband aan met IT-bedrijf Calco

(2/16/2006)
Zeer recent is Opel in Nederland een samenwerkingsverband aangegaan met Calco Information Technology (Calco IT). Onder de noemer âGezonde toekomst in de ICTâ start het Amersfoortse
informatietechnologiebedrijf een wervingscampagne die zich volledig afspeelt in de showrooms van Opel-dealerbedrijven. Calco is deze campagne gestart om het huidige en toekomstige tekort aan IT-personeel het hoofd te bieden.
De verrassende locatie voor de sollicitatiegesprekken moet een stimulans zijn voor potentiële kandidaten; bij aanstelling kunnen ze immers direct in de nieuwe leaseauto wegrijden. De eerste wervingsdag van Calco IT vindt plaats op zaterdag 25 februari bij Het Motorhuis in Den Haag.

De bijzondere wervingscampagne houdt in dat sollicitanten bij participerende Opel-dealerbedrijven de sollicitatieprocedure van Calco zullen doorlopen. De sollicitatieprocedure bestaat uit een analytische test en een persoonlijk gesprek waarin Calco onder meer een beeld schetst van haar projecten en detacheringactiviteiten. Vervolgens onderzoekt Calco in hoeverre de wensen en ervaringen van kandidaten daar op aansluiten. Is dat het geval, dan kan de nieuwe werknemer na het ondertekenen van de arbeidsovereenkomst direct in een nieuwe leaseauto wegrijden.

Volgens Marco de Bos, marketing manager bij General Motors Nederland, is deze samenwerking Opel op het lijf geschreven. âAansprekende en onderscheidende activiteiten, die de vernieuwingsdrang van het merk Opel ondersteunen, schuwen wij nooit. Het is natuurlijk mooi meegenomen dat wij hiermee een aantal autoâs zullen verkopen, maar voorop staat het unieke karakter van de actie, waarmee Opel op een verrassende wijze voor het voetlicht komt.â

Calco IT is een dienstverlenende onderneming die zich richt op IT-detachering en IT-projecten met een resultaatgerichte aanpak. De opdrachten en projecten bevinden zich vooral op het gebied van software ontwikkeling, kwaliteitszorg en infrastructureel management. Calco bestaat ruim twee jaar en is daarmee een jonge speler binnen de ICT-branche. Om haar doelstellingen voor de komende jaren te realiseren is Calco naarstig op zoek naar goede IT-professionals; voor het komende jaar gaat dat om 50 tot 100 nieuwe werknemers. De komende vier jaar voorziet Calco door te groeien naar omstreeks 1.000 werknemers.

Van 25 februari tot en met 7 oktober zullen de wervingscampagnes plaatsvinden. Er is bewust voor zaterdagen gekozen; dit houdt het laagdrempelig en waarborgt een snelle afronding. De wervingscampagnes zullen plaatsvinden bij verschillende Opel-dealerbedrijven verspreid door het hele land.

BedrijfsautoRAI.nl