Ingezonden persbericht


BMC Software introduceert Transaction Management oplossingen voor een alomvattend inzicht in de ervaringen van de eindgebruiker

De producten onderkennen, analyseren en lossen problemen op die van invloed zijn op zakelijke transacties,

voordat ze kritische zakelijke diensten in gevaar brengen

Schiphol-Rijk, 16 februari 2006 - BMC Software, Inc. , vooraanstaand leverancier op het gebied van enterprise management oplossingen, kondigt vandaag de introductie van de BMC® Transaction Management oplossingen aan waarmee een alomvattend inzicht kan worden gekregen in de ervaringen van eindgebruikers. Deze oplossingen combineren de ervaringen van eindgebruikers met de diepgaande expertise van BMC in platforms, enterprise systemen en service management. Ze stellen klanten in staat IT-processen te stroomlijnen en te automatiseren en de kosten omlaag te brengen door problemen op te lossen die van invloed zijn op transacties nog voordat kritische zakelijke diensten in gevaar komen. Volgens een onderzoek uit december 2005, uitgevoerd door marktonderzoeker Ziff-Davis, meten nog maar weinig bedrijven (37 procent) de volledige beschikbaarheid van diensten vanuit het perspectief van de gebruiker, hoewel de meeste ondernemingen (68 procent) daar wel behoefte aan zeggen te hebben.

Bedrijven moeten zorg dragen voor een consistent niveau van IT-dienstverlening, maar ontberen vaak accurate, geïntegreerde en allesomvattende tools. Deze tools zijn nodig om de prestaties van zakelijke transacties te meten en te beheren vanuit het perspectief van de eindgebruiker, door de totale heterogene automatiseringsomgeving heen. BMC Transaction Management is een totaal aan oplossingen die IT in staat stelt betere dienstverlening aan de business te leveren door de prestaties van zakelijke transacties door de hele onderneming heen te profileren. De producten verschaffen een meerdimensionale blik op zakelijke transacties, echte en gesimuleerde, door de hele onderneming heen. Die blik integreert en automatiseert het isoleren en vervolgens oplossen van problemen. IT-medewerkers kunnen begrijpen wat de eindgebruiker echt ervaart en tegelijkertijd de componenten bekijken die een rol spelen bij het leveren van transactiediensten van begin tot eind. Op die manier kunnen zij problemen die van invloed zijn op transacties identificeren, analyseren en oplossen nog voor ze kritische zakelijke diensten in gevaar kunnen brengen.

Voortbouwend op best-of-breed technologie voor monitoring en nieuwe, exclusieve mainframe diagnose programmatuur, integreert en correleert BMC Transaction Management transactiedata en de ervaringen van de eindgebruiker met data verkregen uit het monitoren van de infrastructuur om de real-time dienstverlening te waarborgen. Deze meerdimensionale blik versterkt het Business Service Management (BSM) door IT in staat te stellen de zakelijke dienstverlening te meten en te optimaliseren, uitgaande van een kwalitatief hoogstaande beleving van de eindgebruiker. BMC Transaction Management reduceert de kosten die gemoeid zijn met het oplossen van problemen, stroomlijnt de workflow van IT en verhoogt de tevredenheid bij de klant. Het voldoet aan de wensen van markt en klant voor een meerdimensionale kijk op zakelijke transacties door de hele onderneming heen en verschaft een compleet inzicht in de beleving van de eindgebruiker en in de weg die een transactie volgt door de IT-infrastructuur en de specifieke IT-domeinen.

BMC Transaction Management verbetert het isoleren en oplossen van transactieproblemen voor organisaties, hoe complex hun IT ook mag zijn of op welk niveau van ITIL (IT Infrastructure Library) ze zich ook mogen bevinden. De oplossing biedt een horizontaal zicht op zakelijke transacties voor een alles omvattend beheer van serviceniveaus naast een diep verticaal zicht op een brede waaier van componenten van de infrastructuur voor geautomatiseerd onderzoek naar en oplossing van incidenten, met een sterke koppeling naar zowel BSM als ITIL.

BMC Software doet er alles aan onze klanten te helpen bij het managen van hun zakelijke transacties door de hele onderneming heen, zegt Tom Bishop, Chief Technology Officer bij BMC Software. Transactiebeheer van begin tot eind is bepalend voor het garanderen van de kwaliteit van zakelijke dienstverlening. Door krachtige diagnostische kwaliteiten in te bouwen en door het perspectief te kiezen van de eindgebruiker, zijn we in staat de transactie-performance te verzekeren en de kosten voor het beheer van de IT-dienstverlening te reduceren. Onze oplossingen voor het beheer van transacties beperken het risico door het onderzoek en de oplossing van de problemen te automatiseren, waardoor we problemen oplossen voordat ze de eindgebruiker bereiken.

Transaction Management producten liggen aan de basis van de strategie

BMC Transaction Management Application Response Time zorgt voor gesimuleerd transactiebeheer, en meet de ervaringen van de eindgebruiker door de simulatie van een eindgebruiker en drilt daarbij door tot aan een eerste opsplitsing van de responsetijd van de transactie. Het legt ook een fundament voor het managen van het serviceniveau en legt details van sessies vast voor de diagnose van mislukte transacties. Daarnaast wordt een brede range van applicaties en technologieën ondersteund. Ook integreert BMC Transaction Management Application Response Time met BMC producten voor het beheer van serviceniveaus en systemen. BMC Transaction Management Application Response Time software kan in licentie aangekocht worden of is verkrijgbaar als een volledig beheerde service van BMC.

BMC MAINVIEW® Transaction Analyzer is gebouwd bovenop de MAINVIEW technologie om echte transacties op het mainframe te isoleren en problemen op te lossen. Het spoort transacties op via z/OS, correleert echte transactie-informatie uit verschillende subsystemen en zorgt voor inzicht in transactieproblemen in een eenvoudig te begrijpen vorm. Het laat tevens het pad zien dat elke transactie afloopt in de logische volgorde per werkeenheid en ondersteunt op dit ogenblik CICS, IMS en DB2.

Over BMC Software

BMC Software, Inc. , is een vooraanstaand leverancier van oplossingen op het gebied van Enterprise Management voor beheer van IT-infrastructuur vanuit zakelijk perspectief. BMC Software levert oplossingen voor Business Service Management in de vorm van bedrijfssystemen, applicaties, databases en Service Management. BMC Software is opgericht in 1980 en heeft wereldwijd vestigingen. Over het boekjaar 2005 realiseerde de firma een omzet van meer dan 1,46 miljard dollar. Meer informatie over BMC Software vindt u op www.bmc.com.

###

BMC Software, de BMC Software logo's en alle namen van producten of diensten van BMC Software zijn al dan niet geregistreerde handelsmerken van BMC Software, Inc. DB2 is een geregistreerd handelsmerk van International Business Machines Corporation. Alle andere geregistreerde of niet-geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de desbetreffende organisaties. © 2006, BMC Software, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Indien u hierover meer informatie wilt of een toelichting wenst van een woordvoerder van BMC Software, kunt u contact opnemen met:

Text 100 B.V.

Liesbeth Kramer

Tel: 0031 (0) 20 530 43 49

E-mail: liesbeth.kramer@text100.nl