KPN NV

|                                                       |Datum                   |
|                                                       |16 februari 2006        |
|KPN en Media Librium sluiten samenwerkingsovereenkomst voor narrowcasting    |                        |
|                                                       |Nummer                  |
|                                                       |010                     |
|                                                       |                        |
|                                                       |                        |
Media Librium, een deelneming van Telegraaf Media Groep N.V. (TMG), en KPN hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend om gezamenlijk narrowcastingdiensten aan te bieden. Narrowcasting biedt bedrijven de mogelijkheid via beeldschermen specifieke doelgroepen te informeren en te entertainen op het moment van de aankoopbeslissing.

Media Librium is als toonaangevende ontwikkelaar van narrowcastingkanalen verantwoordelijk voor content management en voor de verkoop van advertentieruimte. Zij exploiteert - via haar dochterbedrijf M-Media - onder andere narrowcasting bij McDonald's, het grootste narrowcasting kanaal in Nederland.

'Deze samenwerkingsovereenkomst is een logische volgende stap na de overname van de drie narrowcasting bedrijven - NN Solutions, QBIX en eYe-Display - door KPN. Media Librium heeft een bewezen track record in narrowcastingexploitatie en de samenwerking stelt ons in staat een totaaloplossing aan onze klanten te bieden.', aldus Henjo Groenewegen, directeur Zakelijke markt van KPN.

Tijmen Bos, managing director van Media Librium: 'Met de acquisitie van NN Solutions, QBIX en eYe-display is KPN een serieuze aanbieder van narrowcastingdiensten. Ik ben ervan overtuigd dat de combinatie van onze expertise op het gebied van media-exploitatie en content management met de sterke positie van KPN voor veel klanten een aantrekkelijke propositie zal zijn'.

Profiel Media Librium
Media Librium, een deelneming van Telegraaf Media Groep N.V. (TMG), is een exploitant van digital 'out of home' media en heeft zich gespecialiseerd in ontwikkeling en exploitatie van inhoud (content) op digitale schermen en in het koppelen van deze schermen aan backoffice systemen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de nieuwste technieken waaronder narrowcasting. M-Media, dochterbedrijf van Media Librium, verzorgt sinds september 2004 voor de McDonald's vestigingen het grootste narrowcasting netwerk van Nederland. M-Media voorziet McDonald's filialen van een eigen tv-zender (channel M), digitale abri's en billboards.

Kijk voor meer informatie over Media Librium op www.m-media.tv


Noot voor de redactie (