Ingezonden persbericht


donderdag 16 februari 2006

----------
Deze week (week 6 ) in FEM Business:

Patrck Cescau vecht voor Unilever
Hij houdt van fotografie en film. Maar hoe ziet het Unilever van topman Patrick Cescau er straks uit? Corporate raiders en kredietbeoordelaars zitten hem op de huid. Na een teleurstellende periode moet Cescau Unilever opnieuw uitvinden. Hij zegt het concern niet te willen splitsen. Maar hij geeft duidelijk aan dat het niet afgelopen is met het afstoten van onderdelen. Een exclusief interview.

Carlos Ghosn zoekt uitweg voor Renault
Echt slecht doen ze het niet, Renault en PSA. Maar het aantal succesvolle modellen is te beperkt, net als de afzetmarkt. Alleen in Europa redden de Fransen het niet. Met een interview met Renault-topman Carlos Ghosn: "We zoeken 800.000 nieuwe klanten."

Het Scandinavische model verleidt
Een soepele arbeidsmarkt, stevige economische groei en een toppositie in de lijstjes van concurrerende economieën. De Scandi's doen het goed, en veel Europese landen kijken met jaloezie naar hen. Hoe flikken die vikingen dat toch?

Vollebregt wil zijn gang gaan
Deze week maakte de topman van Stork bekend dat het industriële conglomeraat van de beurs wordt gehaald. Onder druk van Amerikaanse beleggers, maar ook omdat Sjoerd Vollebregt ongestoord zijn strategie wil uitvoeren.

meer informatie: Mike Ackermans 06 51 81 38 81

Meer informatie: 020 - 515 98 52 / 06-51813881