Persbericht

Hoofddorp, 24 februari 2006

Recordopbrengst Pink Ribbon Magazine 2!
E 561.439 voor Stichting Pink Ribbon

Pink Ribbon Magazine heeft haar kracht opnieuw bewezen! Dit jaar ligt de opbrengst van Pink Ribbon nog hoger dan het eerste nummer*. Meer dan een half miljoen komt dankzij het tijdschrift ten goede aan de Stichting Pink Ribbon. Een initiatief van Sanoma Uitgevers met als doel dat de BorstkankerVereniging Nederland projecten kan financieren voor borstkankerpatiënten en om mensen bewust te maken van de risico's op borstkanker.

Hogere opbrengst
In totaal zijn er ruim 83.000 exemplaren van Pink Ribbon over de toonbank gegaan. Het totaalbedrag gaat (na aftrek van belasting) voor 100% naar Stichting Pink Ribbon. Met de opbrengst van Pink Ribbon 2 gaat zij een zorgmonitor aanbieden op www.borstkanker.nl.

Zorgmonitor
De monitor biedt informatie over de diverse voorzieningen op het gebied van borstkanker van Nederlandse ziekenhuizen. Dit kan gaan over de kwaliteit van de ziekenhuizen, welke ziekenhuis bepaalde (zeer kostbare) medicijnen verstrekt en welke niet, wat de afzonderlijke wachttijden zijn en waar de meest effectieve zorg voor elke borstkanker patiënt geboden wordt. Een totaal kwaliteitsoverzicht van diagnose tot aan nazorg, inzichtelijk per ziekenhuis.

Pink Ribbon Magazine is een initiatief van Sanoma Uitgevers. In september 2006 komt de derde editie uit.


* De opbrengst van Pink Ribbon Magazine 2005 was E 532.544,78