AutoRai

Citroën C4 hybride HDi brengt brandstofverbruik en CO2-uitstoot terug

(2/28/2006)
Citroën presenteert de C4 hybride HDi, een conceptcar waarin hybride techniek wordt gecombineerd met een HDi-dieselmotor. Het model koppelt het uitzonderlijk hoge rendement van de HDi dieselmotor bij hogere snelheden (met een verbruik dat 20 procent lager is dan van een vergelijkbare benzinemotor) aan de voordelen van een elektromotor, die zich uitstekend leent voor stadsverkeer.
De C4 hybride HDi heeft een laag brandstofverbruik (3,4 l/km) en lage CO -uitstoot (90 g/km). Tegelijkertijd biedt hij het rijcomfort waar de HDi-motoren om bekend staan, een eigenschap die wordt ondersteund door de specifieke eigenschappen van de hybride aandrijflijn, zoals de volledig elektrische aandrijving bij lage snelheden.

Deze conceptcar is grotendeels gebaseerd op state-of-the-art technologie die al in Citroën-modellen wordt toegepast, zoals de HDi-dieselmotor, het roetfilter (FAP), Stop & Start en het Elektronisch bediende zesversnellingsbak (EBZ). Al deze technologie werkt samen om brandstofverbruik en CO -emissies tot een minimum te beperken.

De vormgeving van de C4 draagt aan deze doelstellingen bij: de lage daklijn optimaliseert de aërodynamica en daarmee ook het brandstofverbruik.

Daarnaast biedt de C4 innovatie, veiligheid en comfortabel weggedrag. In 2005 verkocht Citroën in West-Europa meer dan 200.000 C4âs, in een marktsegment dat goed is voor éénderde van de totale autoverkopen.

De C4 hybride HDi is een oplossing voor de middellange termijn waarmee Citroën een tastbare bijdrage levert aan de verdere reductie van brandstofverbruik en CO -emissies, twee pluspunten voor de West-Europese markt waar dieselmotoren bijzonder populair zijn.

BedrijfsautoRAI.nl