MediaPlaza

Online marketing en met name zoekmachine-marketing neemt een steeds belangrijkere plaats in de mediamix in. Zoekmachinemarketing kan u een fantastische conversie en Return on Investment opleveren. Voor het opzetten van een geslaagde zoekmachine-marketingcampagne is het zaak dat u goed weet welke zaken belangrijk zijn om hoog te scoren in zoekmachines. Bijna nog belangrijker is dat u goed moet snappen wat u vooral niet moet doen. Naast een plaats in de natuurlijke ranking ('Organic search') is er ook de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties ('Paid Search') om zo gevonden te worden.

De volgende vragen komen aan bod:
o Wat is zoekmachine-marketing?
o Wanneer kiest u voor 'Organic search' en wanneer voor 'Paid Search'? o Hoe werken de verschillende zoekmachine en -gidsen? o Hoe zoekt uw doelgroep?
o Wat zijn de componenten die Organic Search zoekresultaten bepalen? o Hoe zet ik een betaalde zoekmachine-advertentiecampagne op? o Hoe ziet de toekomst van zoekmachines eruit?

Door wie?
Deze masterclass geeft verdieping op het onderwerp zoekmachine marketing. Keesjan Deelstra, schrijver van het boek Handboek Zoekmachine Marketing en eigenaar van zoekmachine marketingbureau InternetEffect , vertelt u hoe u succesvol een online zoekmachine-marketing campagne opzet. Zowel op het gebied van optimalisatie als van adverteren.

Inclusief
Elke deelnemer krijgt een exemplaar van het Handboek Zoekmachine-Marketing. Daarnaast krijgt elke deelnemer een abonnement cadeau op de zoekmachine-optimalisatie toolkit 'OptimizeKit'.

Voor wie?
Communicatie-, sales- en marketingprofessionals die zoekmachine-marketing willen gaan toepassen of net begonnen zijn met het inzetten van dit marketingkanaal.

Programma

09.00 Ontvangst met koffie

09.30 Wat is zoekmachine-marketing? Feiten en cijfers.
- Praktijkcase

- De spelers in Zoekland

- Integratie zoekmachine-marketing en site ontwerp

11.00 Pauze

11.15 De ideale situatie: 3 componenten in de zoekmachine-algoritmen
- Tekstcomponent

- Indexatiecomponent

- Populariteitscomponent

12.45 Lunch

13.30 Meest voorkomende problemen van site ontwerp voor zoekmachine-optimalisatie
Zoekmachine SPAMdexing: wat vooral niet te doen

15.00 Pauze

15.15 Betaalde zoekmachine plaatsing: de ins- en outs
- Toekomst zoeken

- Uitbesteden of zelf doen?

16.00 Lancering bètaversie Ask.com Nederland; dé alternatieve zoekmachine.
Ask.com Nederland is een nieuwe zoekmachine die fundamenteel anders werkt en vindt wat een internetter écht zoekt. Miguel Acosta, Vice President Business Development Europe, presenteert de unieke kenmerken van Ask.com en de visie en strategie van het bedrijf.

16.45 Einde

Sprekers

Keesjan Deelstra, auteur handboek 'Zoekmachine Marketing' Keesjan Deelstra (1966) studeerde Sociale Geografie in Amsterdam en vond zijn stek uiteindelijk in de internetwereld. Zijn kennis over het onderwerp Search Engine Marketing deed hij op tijdens het ontwikkelen van het e-commercetraject voor zijn toenmalige trainingsbureau. Keesjan Deelstra vond dit alles zo interessant dat hij besloot zijn kennis en ervaring op het gebied van zoekmachinemarketing tot zijn 'core business' te maken. Hij schreef daarom het 'Handboek Zoekmachine Marketing'. Daarnaast adviseert hij ondernemingen met zoekmachine marketing bureau InternetEffect over hun searchstrategie en ontwikkelde hij de webbased zoekmachine optimalisatie toolkit OptimizeKit voor het midden- en kleinbedrijf.

Meer informatie?
Mocht u vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met Justin Vijgen op 030-2914159 of mailen naar Justin.vijgen@mediaplaza.nl.