KPN NV

|Datum | |

|                                                       |9 maart 2006            |
|KPN-monteur houdt PC fit                               |                        |
|                                                       |Nummer                  |
|                                                       |013                     |
|                                                       |                        |
|                                                       |                        |
KPN komt vandaag als eerste internetaanbieder in Nederland met een servicedienst voor de computergebruiker 'ServiceThuis'. Klanten kunnen bij problemen met hun PC, software, thuisnetwerk of randapparatuur zoals printer, modem en thuisnetwerk de hulp inschakelen van een service monteur, die binnen 24 uur langskomt en alle problemen ter plekke oplost.

KPN start met ServiceThuis voor klanten van Planet Internet. Later dit jaar kunnen ook alle klanten van Het Net en Direct ADSL van KPN gebruik maken van deze service.

Als een klant de hulp van de service monteur inschakelt, is het eerste bezoek in een jaar gratis. Daarnaast krijgen klanten elk jaar een gratis PC FitTest. De service monteur komt langs en checkt de beveiliging van de PC en de internetverbinding. Ook kan de monteur advies en informatie geven over bv. de beveiliging van de PC, het belang van back ups maken, thuisnetwerken en draadloze internetverbindingen.

De monteur is doordeweeks overdag én avonds beschikbaar en kan ook op zaterdag langskomen. Mocht de service monteur de PC-problemen onverhoopt niet kunnen oplossen, betaalt de klant niets. Ook de voorrijkosten worden niet in rekening gebracht. Deze verzekering kost E4,95 per maand en na het eerste gratis bezoek E15,- per kwartier wanneer de service monteur langskomt.

KPN-Internet directeur Karin Valk: "De mogelijkheden van internet en de computer thuis worden steeds groter. Dit is geweldig, als alles goed werkt en als je zelf handig bent in bijvoorbeeld het installeren van programma's en oplossen van technische problemen. Als je computer om de een of andere reden niet meer goed werkt, gebeurt dit altijd onverwacht en is dit heel erg vervelend. Wij willen klanten helpen deze problemen snel en vakkundig op te lossen op een voor hen gewenst moment."


Noot voor de redactie (

KPN NV