Ingezonden persbericht


AMIS Weblog: meer dan 1 miljoen hits

Open kennis neemt een vlucht binnen ICT

Nieuwegein, 9 maart 2006 - De AMIS Technology Weblog (http://technology.amis.nl/blog) bereikte op 1 maart 2006 de mijlpaal van 1 miljoen hits. Dat wil zeggen dat iemand, ergens ter wereld, voor de 1.000.000ste keer een artikel op de AMIS Weblog raadpleegde. Op de weblog schrijven de technisch specialisten van AMIS over hun werk met en onderzoek naar Oracle en Java/J2EE technologie.

Een weblog is een goedkope, snelle manier voor bedrijven om hun kennismanagement strategisch te ondersteunen. Omdat een weblog op eenvoudige wijze kennismanagement over de grenzen van een bedrijf heen trekt. Het is in het overweldigende digitale kennisaanbod wereldwijd niet alleen de kunst om bezoekers te trekken, maar vooral om hen te (blijven) boeien. AMIS is daar wonderwel in geslaagd. Sinds de introductie van haar Technology weblog, kortweg blog, in juli 2004 hebben 35 verschillende medewerkers zo'n 650 artikelen gepubliceerd. Het gemiddelde van negen publicaties per week blijft bezoekers uit alle delen van de wereld trekken.

3.000 lezers per dag
Per dag trekt de blog zo'n 3.000 lezers, met name uit de Verenigde Staten, Engeland, India, Finland, Duitsland en Nederland. Ook de voormalige Oostbloklanden zijn enthousiaste, trouwe lezers. Met name opinieleiders, product managers en specialisten van prominente spelers op het gebied van Oracle en Java - zoals The Server Side, Oracle Corporation, JBoss, Adobe/Macromedia en het Spring Framework - weten de weg naar de AMIS weblog te vinden. Op de blog staan verslagen van professionals van AMIS over projecten, resultaten van onderzoek, conclusies van workshops en interne Kennis Centrum sessies en conferenties die zijn bezocht. De artikelen bevatten vaak codevoorbeelden of zelfs mini-applicaties die kunnen worden gedownload en toegepast door ontwikkelaars in hun eigen projecten.

Kennis synergie
De blog past in wat AMIS aanduidt met de term ProfiLeren: onderscheidend zijn met professioneel kennismanagement. Dit geldt zowel voor individuele medewerkers als voor de gehele organisatie. Medewerkers ontwikkelen zichzelf door niet alleen individueel kennis op te doen, maar die kennis ook vast te leggen en over te dragen: dat vergt een beter begrip van de materie dan puur voor eigen gebruik nodig is. Lucas Jellema is een van de initiatiefnemers van de blog, hij ziet de blog als een extra service om kennis beschikbaar te stellen aan relaties. Jellema: "En dat gaat nog een stap verder, we bieden die kennis ook aan aan de wereldomvattende gemeenschap van ontwikkelaars. Tegelijkertijd hebben wij natuurlijk baat bij de inspanningen van anderen, zoals open source projecten, auteurs die artikelen op internet beschikbaar stellen en collega's die zo vriendelijk zijn op discussiefora kennis te delen. Deze vorm van synergie geeft bestaansrecht aan het begrip Open Kennis."

Over AMIS
AMIS richt zich sinds de oprichting in 1991 op het realiseren van business georiënteerde ICT oplossingen. De opdrachtgevers van AMIS zijn voornamelijk middelgrote en grote organisaties in de sectoren logistiek, overheid, financiële dienstverlening en telecom. De betrokkenheid van AMIS bij haar klanten bestrijkt het formuleren van de business case, het inrichten van een applicatie, de rollout naar de gebruikers tot en met onderhoud en beheer. Klantgerichtheid, technologische expertise en resultaatverantwoordelijkheid vormen hierbij de uitgangspunten. In de loop der jaren heeft het dienstenportfolio van AMIS zich ontwikkeld tot een pallet waarmee op effectieve wijze de behoefte van klanten in deze verschillende fasen kan worden ingevuld. Traditioneel sterk in Oracle en Java maatwerk, richt AMIS zich nu ook nadrukkelijk op de implementatie van standaardpakketten en de inrichting van Business Intelligence processen. Meer informatie: www.amis.nl.