( BW)(WA-STARBUCKS)(SBUX) Starbucks versterkt internationaal
leiderschapsteam met nieuwe en uitgebreide taken

    Bedrijfsredacteuren

    SEATTLE--(BUSINESS WIRE)--8 maart 2006--

   Cliff Burrows gepromoveerd tot president, Europe, Middle East and
  Africa Phil Broad benoemd tot managing director, United Kingdom and
                                Ireland
    Julio Gutierrez genoemd als senior vice president, New Markets

    Starbucks Coffee Company (NASDAQ: SBUX) heeft aangekondigd dat
vanaf 3 april Cliff Burrows, senior vice president and president van
Starbucks Coffee Company (UK) Ltd., zijn leidende taken zal uitbreiden
als senior vice president and president in Europa, het Midden-Oosten
en Afrika (EMEA) van Starbucks Coffee International. Opvolger van
Burrows op een van de belangrijkste markten van Starbucks is Phil
Broad, die managing director wordt van Starbucks United Kingdom and
Ireland.
    Burrows gaat leiding geven aan de activiteiten van het bedrijf die
gericht zijn op de verbetering van de ontwikkeling, eigenaarsstrategie
en bedrijfsvoering voor Starbucks over het gehele gebied van EMEA,
inclusief het Verenigd Koninkrijk en Ierland.
    Hij gaat werken vanuit het Starbucks Regional Support Center in
Amsterdam,
    Nederland. Broad werkt vanuit Londen en is verantwoordelijk voor
de expansie van Starbucks naast de huidige circa 500 vestigingen in de
UK, terwijl wordt voortgebouwd op het eerdere succes van het bedrijf
in Ierland.
    Julio Gutierrez zal de nieuwe functie van senior vice president,
New Markets, Starbucks Coffee International op zich nemen. In die
functie zal hij belast zijn met het bepalen en ontwikkelen van nieuwe
marktkansen binnen
    EMEA. Vanaf 26 februari zijn er ruim 330 Starbucks winkels in het
gebied gevestigd. Het langetermijndoel van het bedrijf is minimaal
6000 vestigingen in EMEA.
    "Nu Starbucks haar internationale expansie blijft versnellen,
moeten we voortdurend krachtigere infrastructuren bouwen die ons in
staat zullen stellen te voldoen aan de doelstellingen van het bedrijf
op het gebied van strategische groei," aldus Martin Coles, president,
Starbucks Coffee International. "De successen van Cliff en Julio in
het verleden en hun uitgebreide ervaring, kennis van het bedrijf en
van de cultuur van Starbucks en natuurlijk Phil's ervaring in de
restaurant- en de detailhandelsbranche wijzen er sterk op dat deze
leiders zullen zorgen voor de basis die we in het gebied nodig hebben
om ons langetermijndoel te bereiken en tegelijkertijd door te gaan met
het bieden van onze legendarische service en de Starbucks Experience
aan onze klanten."
    Burrows kwam bij Starbucks in dienst in mei 2001 als senior vice
president and president, Starbucks Coffee Company (UK) Ltd., en gaf
leiding aan de groei van het bedrijf in het Verenigd Koninkrijk aan
bijna 500 winkels, waardoor dit de op drie na grootste markt voor
Starbucks werd. Voordat hij bij Starbucks kwam, was Burrows managing
director van Habitat, een bedrijf op het gebied van woninginrichting.
Gedurende zijn 19-jarige loopbaan bij Habitat was hij een aantal jaren
manager van de franchisebedrijven en nieuwe markten over geheel
Europa.
    Gutierrez kwam in januari 2001 bij Starbucks als president of
Latin
    America, Starbucks Coffee International. In de zomer van 2004 werd
hij benoemd tot president, EMEA, Starbucks Coffee International. In
die periode groeide de aanwezigheid van Starbucks in de beide gebieden
exponentieel dankzij zijn scherpe oog voor het herkennen van zakelijke
mogelijkheden en het aangaan van relaties met potentiele
zakenpartners. Voordat hij bij Starbucks in dienst trad, was Gutierrez
president and chief executive officer van Wal-Mart Argentina, in welke
functie hij verantwoordelijk was voor Sam's Club. Bovendien was hij
chief executive officer van Grupo Marti, de vooraanstaande
detailhandel op sportgebied en exploitant van fitnessclubs in Mexico.
    Momenteel is Broad managing director van zijn franchisebedrijf
voor Outback Steakhouses. Daarvóór was hij managing director van
T.G.I. Friday's (UK) Ltd. Daarvóór werkte hij als operations director
voor T.G.I. Friday's (UK) en was hij in verschillende kaderfuncties op
commercieel en algemeen gebied werkzaam bij Tesco en Pizza Hut.

    Over Starbucks

    Starbucks Corporation is de belangrijkste detailhandelaar en
brander en het belangrijkste merk 'specialty coffee' in de wereld, met
circa 11.000 retaillocaties in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Europa,
het Midden-Oosten en de Pacific Rim. Het bedrijf biedt topkwaliteit
koffie en de Starbucks Experience terwijl het bedrijf gevoerd wordt op
manieren die sociale, milieu- en economische voordelen bieden aan de
gemeenschappen waarin het bedrijf actief is. Naast de detailhandel
produceert en verkoopt het bedrijf Frappuccino(R) koffiedranken in
flessen, Starbucks DoubleShot(R) espressodrank en een assortiment
superpremium ice creams via haar joint venture partnerships. De
merkenportefeuille van het bedrijf biedt een breed scala van
consumentenproducten, innovatieve superpremium Tazo(R) thee en
buitengewone Starbucks Hear Music(TM) compactdiscs versterken de
Starbucks Experience door middel van best-of-class producten. De
koffiemerken Seattle's Best Coffee(R) en Torrefazione Italia(R)
stellen Starbucks in staat om een bredere klantenkring te trekken door
het bieden van een alternatieve reeks koffiesmaakprofielen.
    Dit persbericht bevat forward-looking statements met betrekking
tot de voorziene opening van winkels. Deze forward-looking statements
zijn gebaseerd op momenteel beschikbare informatie over het bedrijf,
de financiële situatie en de concurrentie en zijn onderhevig aan
verschillende risico's en onzekerheden. De daadwerkelijke resultaten
en trends in de toekomst kunnen sterk verschillen afhankelijk van
allerlei factoren waaronder onder meer de succesvolle uitvoering van
interne prestatie- en expansieplannen, schommelingen in de Amerikaanse
en de internationale economie en andere risico's die zijn beschreven
in de registraties van het bedrijf bij de Securities and Exchange
Commission, waaronder het hoofdstuk "Risicofactoren" in het
jaarverslag van Starbucks op formulier 10-K voor het boekjaar dat
eindigt op 2 oktober 2005. Het bedrijf is niet verplicht deze
forward-looking statements te actualiseren.

    --30--LL/se*

    CONTACT: CONTACTINFORMATIE: Starbucks Coffee Company
             T. May Kulthol, 206-318-7100
             mkulthol@starbucks.com
             http://www.businesswire.com/cnn/sbux.shtml