Babyboomers boos

Imagine'

PERSBERICHT

VANDAAG IS VERSCHENEN HET BOEK Babybooming Business
Over volwassen communicatie voor een springlevende doelgroep. Auteurs: Gertjan Hafkamp en Ron Meijer van reclamebureau Imagine'

Amsterdam, maandag 13 maart 2006
Vandaag om 18.00 uur wordt het eerste exemplaar van Babybooming Business overhandigd door Gertjan Hafkamp, directeur Strategie bij reclamebureau Imagine, aan Harry de Winter, aspirant oprichter van kwaliteitsomroep TV Oase.

Babybooming Business is een verhelderend betoog over een wijdverbreid misverstand in de marketingcommunicatie. Daar waar marketeers decennialang naarstig op zoek waren naar een gat in de markt, hebben ze dat nu zelf gecreëerd door de babyboomers op één hoop met de pensionados te vegen. De uiterst koopkrachtige babyboomers hebben niets met de huidige hippe reclamegolf en vinden het begrip 50+ evenzeer niet aanspreken. Pensioneren doen ze wel na hun 65ste. Vandaar in dit boek een pleidooi voor volwassen communicatie voor een springlevende doelgroep.

Waarom Babybooming Business De Winter aanspreekt
'De laatste jaren loop ik voortdurend tegen het vooroordeel aan dat babyboomers voor een televisiestation en reclamemakers geen interessante doelgroep zijn. Omdat ikzelf en velen rond mij tot
de babyboomer-groep behoren, weet ik wel beter. Maar hoe overtuig je de rest van de wereld hiervan? Aangenaam verrast was ik daarom toen ik het concept voor dit boekje onder ogen kreeg. Het is
reclamebureau Imagine' gelukt om, goed onderbouwd, aan alle kanten af te rekenen met dit vooroordeel.'
(Babybooming Business,2006)

De auteurs
Gertjan Hafkamp (Zaandijk, 1958) studeerde antropologie en massacommunicatie en is medeoprichter en strateeg
van reclamebureau Imagine'. Samen met Ron Meijer introduceerde hij het inmiddels veelgebruikte begrip 'reputatiearchitecten' als tegenhanger voor het oppervlakkiger imagebuilding.
Ook publiceerde hij eind jaren negentig een kanttekening bij Marketing Warfare van Ries & Trout onder de titel 'Het Verdrag'. Naast zijn werk als strateeg doceerde Gertjan Hafkamp een aantal jaren aan de Hogeschool voor beeldende kunsten
in Rotterdam en bij de SRM.

Ron Meijer (Sassenheim, 1951)zocht zijn heil, na een turbulent gesneuvelde middelbare schoolopleiding, in de reclame
als copywriter. Hij werd op zijn 26ste de misschien wel jongste creatief directeur van Nederland. Hij behoort nog altijd tot een van de meest bekroonde creatieve en richtte samen met Gertjan Hafkamp Imagine' op. Naast zijn werk als campagnemaker gaf hij les aan de Hogeschool voor Beeldende Kunsten in Rotterdam, was voorzitter van de ADCN, bestuurslid van VEA en Sire, culinair recensent voor het blad Italië en columnist voor een aantal dagbladen.


---