Uitkeringsgerechtigden via JobFone aan het werk

Jobfone b.v.

PERSBERICHT
Amsterdam 22 maart 2006

Succesvol in the picture bij werkzoekenden en professionele bemiddelaars jobfone, een vernieuwend 'gat' in de (vacature)markt.

Begin februari heeft JobFone een vooruitstrevende sollicitatieservice geïntroduceerd: reageren op vacatures via telefoon of internet. Deze trefzekere manier om werkgevers en kandidaten anoniem met elkaar in contact te brengen heeft zijn succes nu al bewezen: 3.500 werkzoekenden hebben zich inmiddels ingeschreven bij JobFone. En ook professionele bemiddelaars hebben de succesformule van JobFone ontdekt.

JobFone biedt werkgevers en kandidaten de gelegenheid snel en efficiënt met elkaar in contact te komen. Werkzoekenden kunnen hun relevante gegevens opslaan in de centrale JobFone-database, bereikbaar via www.jobfone.net of per telefoonnummer 0900 - 562 36 63. Deze registratie hoeft slechts eenmaal plaats te vinden. Als een werkgever belangstelling heeft voor een sollicitant, wordt deze kandidaat binnen een paar dagen -per SMS- direct door de werkgever uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.

Positieve insteek
Niet alleen sollicitanten en werkgevers zijn geïnteresseerd in deze nieuwe wervingsformule; ook reintegratiebureaus beschouwen JobFone als een uitstekende methode om (langdurig) werklozen en uitkeringsgerechtigden gericht te ondersteunen op hun weg naar de arbeidsmarkt.

GOUP, het portaal naar de arbeidsmarkt voor reintegratiebureaus, heeft inmiddels contact gezocht met JobFone. In het streven om potentials uit de WW, WIA en WWB op de juiste werkplek te krijgen, concentreert GOUP zich doelgericht op de mogelijkheden van kandidaten in plaats van op hun beperkingen. Deze positieve benadering sluit uitstekend aan bij de JobFone-filosofie.

Financieel voordeel
Tijd is geld. Daarom is een snelle, tijdsbesparende koppeling tussen geïnteresseerde sollicitanten en zoekende werkgevers zo belangrijk. Maar JobFone heeft nu ook een formule ontwikkeld waarmee werkgevers trefzeker kunnen inventariseren van welke subsidiemogelijkheden zij kunnen profiteren bij het werven van bepaalde kandidaten. Deze clustering van informatie helpt niet alleen te voorkomen dat dergelijke zaken over het hoofd worden gezien, maar werkt bovendien drempelverlagend, waarmee de kansen voor sollicitanten aanzienlijk worden vergroot.


---