Ingezonden persbericht


Persbericht

Huizen, 22 maart 2006

Telefoongesprekken net zo makkelijk bewaren als e-mail

Huizen - Hoe vaak komt het niet voor dat iemand zich, na een zakelijk telefoongesprek, niet meer alle afspraken voor de geest kan halen? Of dat de andere partij zich 'opeens' de afspraken niet meer kan herinneren? Om dat te voorkomen ontwikkelde Ton van Heusden 'ISDN2Voice'. Een apparaat dat automatisch alle inkomende en uitgaande telefoongesprekken vastlegt en makkelijk doorzoekbaar archiveert.

"Het is toch vreemd dat de post en e-mail wél nauwkeurig gearchiveerd wordt, terwijl telefoongesprekken in het niets verdwijnen", stelt Van Heusden. "Dat is des te vreemder als je bedenkt dat in het zakelijk verkeer de telefoon onverminderd een prominente plaats inneemt." Deze vaststelling was de aanleiding voor Van Heusden om samen met zijn team van CSDM (Communication System Design Mananufacturing) het ISDN2Voice systeem te ontwikkelen. "Aangesloten op een computer zet het ISDN2Voice systeem alle gesprekken om in digitale geluidsbestanden en voorziet ze van een unieke bestandsnaam. Het terugvinden van dat ene belangrijke telefoongesprek is zo een fluitje van een cent", aldus een enthousiaste Van Heusden. De stemmen worden gescheiden van elkaar weergegeven in een uitstekende geluidskwaliteit. Net als alle andere computerbestanden zijn de telefoongesprekken op alle mogelijke manieren te rubriceren. Belangrijke gesprekken kunnen op cd-rom gezet worden, zodat ze ook op een geluidsinstallatie beluisterd kunnen worden. De bestanden kunnen ook als bijlage aan een e-mail worden toegevoegd. De bulk wordt na een in te stellen periode gewist. Er zijn talloze beroepsgroepen waar ISDN2Voice uitstekende diensten kan bewijzen. "Wie zeker weet dat een gesprek wordt vastgelegd, hoeft geen aantekeningen te maken en kan zich volledig op het gesprek concentreren', stelt Van Heusden. "Denk eens aan meldkamers. Die zijn geen kostbare tijd meer kwijt om bepaalde telefoontjes terug te vinden. Of denk aan trainingen in telefonische acquisitie, klantvriendelijke benadering, klachtenafhandeling, noem maar op. Telefonische afspraken kunnen geverifieerd en dus hard gemaakt worden. Ook de journalistiek heeft er een hulpmiddel bij. Ik weet zeker dat veel branches en beroepsgroepen zelf de specifieke gebruiksmogelijkheden kunnen invullen."

Het ISDN2Voice systeem is eenvoudig te installeren. Gebruikers hebben alleen een PC met een Windows besturingsprogramma nodig. Afhankelijk van het aantal telefoonlijnen dat in gebruik is, is ISDN2Voice leverbaar in drie versies. Daardoor is het in vrijwel alle omgevingen inzetbaar. Het apparaat werkt samen met alle gangbare bedrijfstelefoon centrales. Meer informatie op de website: www.isdn2voice.nl



Ingezonden persbericht