Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Nieuwegein, 22 maart 2006

Wederom sterke groei verwacht voor online relatiemarkt in 2006

Parship breidt uit naar Zweden en is nu succesvol actief in tien landen

De online relatiemarkt is booming. Internationaal onderzoek* spreekt van een totale jaaromzet in deze branche in 2005 van ruim 160 miljoen euro. De verwachting is zelfs dat deze omzet in 2006 met 42,5% verder toeneemt. PARSHIP is met ruim 1,6 miljoen leden één van de snelst groeiende partijen: na introducties in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Engeland, Spanje, Frankrijk, België en Italië start PARSHIP haar service nu ook in Zweden.

Kaf van het koren
Het aantal alleenstaanden in Nederland steeg het afgelopen jaar naar 2,6 miljoen. Het CBS verwacht dat deze groep de komende jaren sterk groeit. Het aantal dating- en relatiebemiddelingsites is de afgelopen jaren als paddestoelen uit de grond geschoten, maar er is inmiddels wel een duidelijke verandering zichtbaar. "Veel kleinere partijen worden overgenomen door grote bedrijven met veel middelen. Daarnaast is de branche zich sterk aan het professionaliseren en voeren de grote partijen de markt aan. Hierdoor wordt het kaf van het koren gescheiden en blijven de kwalitatief betere partijen over, zoals PARSHIP", aldus Olaf van Schagen, country manager van PARSHIP.nl.

Sociale acceptatie
PARSHIP.nl heeft sinds de start van de service eind 2003 een enorme groei doorgemaakt. Deze groei is met name te danken aan de toegenomen sociale acceptatie rondom online dating. Uit onderzoeken die PARSHIP.nl geregeld uitvoert, is duidelijk te zien dat het vinden van een partner via internet inmiddels niet meer taboe is. Met name onder de groep singles tussen de 25 en 40 jaar wordt online dating beschouwd als heel gewoon en zelfs hip.

Succesformule
PARSHIP is succesvol door haar service betaald aan te bieden en een selectieve marketingstrategie te voeren. Hierdoor garandeert het bedrijf een kwalitatief hoogwaardig ledenbestand. De bereidheid om voor goede service te betalen is hoog onder singles die een serieuze relatie zoeken. Daarnaast biedt PARSHIP haar leden een wettenschappelijke persoonlijkheidstest: op basis van de resultaten worden singles aan elkaar voorgesteld. Tenslotte kunnen leden gebruik maken van een psychologe die de leden advies geeft en coacht op het gebied van relaties.

Over PARSHIP
PARSHIP is een relatiebemiddelingssite met inmiddels meer dan 1,6 miljoen leden. PARSHIP richt zich op relatiebemiddeling via het internet en onderscheidt zich door haar integere, serieuze en betrouwbare werkwijze. De wetenschappelijke persoonlijkheidstest die uitsluitend door PARSHIP gehanteerd wordt, zorgt ervoor dat op zeer zorgvuldige wijze 'matches' tussen de juiste personen tot stand komen. Sinds de lancering in Duitsland in 2001 heeft PARSHIP haar online diensten in tien andere Europese landen geïntroduceerd, waaronder Nederland in december 2003. PARSHIP.nl werkt in Nederland samen met diverse partners, zoals RTL Nederland, PCM, Psychologie Magazine en Elsevier. PARSHIP is een dochteronderneming van de Duitse uitgeversgroep Holtzbrinck.


* Jupiter Research 'Online dating in Europe 2005'. http://hive.jup.com/analysts/elliott/archives/013747.html


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (

Ingezonden persbericht