BKWI


Ketenafspraken ICT beheer Print

BKWI faciliteert het maken en onderhouden van afspraken over het ICT-Beheer met betrekking tot Suwinet. Het is de verantwoordelijkheid van iedere ketenpartner om de eigen ICT-beheerprocessen in te richten. In de Domeingroep ICT-Beheer (DIB) zorgen de ICT-(service) managers van CWI, UWV, BKWI, IB en CP-ICT dat de processen goed op elkaar worden afgestemd. De DIB organiseert ook themabijeenkomsten over onderwerpen die speciale aandacht verdienen, zoals het ketenbrede wijzigingsbeheer en de audits over de werking van Suwinet. In het Keten Overleg Service Support (KOSS) vindt de operationele afstemming tussen de Servicedesken van de ketenpartners plaats. BKWI levert voorzitter en secretaris voor de DIB en het KOSS.

Afspraken over de dienstverlening worden vastgelegd in de Keten SLA Suwinet (Keten SLA). De huidige versie van de Keten SLA is versie 3.0 van 28 februari 2006. De Keten SLA wordt jaarlijks ge-update: normen worden aangescherpt, dienstverlening wordt uitgebreid of aangepast en nieuwe ketenpartners worden toegevoegd. In 2006 zal het project Digitaal Klant Dossier nieuwe eisen stellen aan de Keten SLA, de opzet en inhoud zal daarom worden geevalueerd.

Bij de SLA hoort een document met meer gedetailleerde afspraken en procedures en een overzicht van de contactpersonen. Deze zijn beschreven in de 'Keten DAP Suwinet' en de 'Uitvoeringsafspraken ketenbrede wijzigingen en releases'. BKWI levert maandelijks managementrapportages aan de ketenpartners op basis van de afspraken en normen die zijn vastgelegd in de Keten SLA.

Downloads
Keten SLA Suwinet (pdf)

Jaarplan DIB 2006 (pdf)

Jaarverslag DIB 2005 (pdf)
Jaarplan DIB 2005 (pdf)