Ingezonden persbericht


Persbericht

Directions 2006 inspireert organisaties over toekomstige SPSS-toepassingen

Gebruikers wisselen ervaringen uit op eerste Europese SPSS gebruikersconferentie

SPSS Inc. (NASDAQ:SPSS), wereldwijde leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics, kondigt vandaag zijn eerste Europese gebruikersconferentie aan. Ruim driehonderd professionals uit heel Europa worden in mei verwacht op 'Directions 2006' in Barcelona, Spanje.

Aan de conferentie nemen vooraanstaande internationale sprekers deel onder wie David Breashears, een Amerikaanse avonturier en regisseur, Dr. Richard Devaux van de Princeton University (VS) en Jack Noonan, CEO van SPSS. Tevens zullen een groot aantal klanten een presentatie geven over hun toepassing van SPSS oplossingen. Vanuit Nederland zijn dat FBTO, Interpolis, Center Parcs Europe, Fortis Bank (Nederland) B.V., KLPD, Regiopolitie Groningen, Stratus Marktonderzoek en O+S Amsterdam.

"Voor onze Europese klanten is dit een uitstekend moment om ervaringen uit te wisselen en gezamenlijk te anticiperen op de toekomstige manier van werken binnen hun organisaties", zegt Adrian Carr, vice-president EMEA Sales bij SPSS. "De enorme belangstelling heeft er toe geleid dat we hebben besloten om voor de eerste keer een groot Europees klantenevenement te organiseren. Dit bewijst dat Europese ondernemingen zich bewust worden van de waarde van predictive analytics binnen hun organisatie."

Deelnemers aan het evenement kunnen kennis maken met de laatste trends en best practices op het vlak van statistiek, predictive analytics, data mining, marktonderzoek en business intelligence technologie. Klanten kunnen hun ervaringen vergelijken en daarnaast krijgen ze praktische tips van SPSS-specialisten over de producten.

Ga voor meer informatie over het programma naar www.spssdirections.net

(227 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over SPSS
SPSS (NASDAQ: SPSS) is een wereldwijde leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De organisatie is actief in meer dan 80 landen en heeft ruim 1.300 medewerkers.

Al meer dan 37 jaar stelt SPSS zijn klanten in staat zich beter op hun kernactiviteiten te concentreren en hun prestaties te verbeteren. SPSS' klantenportfolio bestaat uit meer dan 120.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoekbedrijven en overheidsinstellingen. Met de software van SPSS kunnen organisaties de interactie met klanten, medewerkers, patiënten, studenten en burgers optimaliseren. Tevens zorgt de software ervoor dat de activiteiten die vandaag worden ondernomen, een positief effect hebben op doelen in de toekomst.

Met de geavanceerde oplossingen van SPSS, die elkaar perfect aanvullen, kunnen organisaties veranderingen in houding, gedrag en voorkeuren van mensen kwantificeren en hier direct op anticiperen. Zo kunnen zij hun strategieën en tactieken vol vertrouwen bijsturen. Meer informatie: www.spss.nl

# # #

Persinformatie

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: mariekev@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Bernadette van Beest van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bbeest@spss.com http://www.spss.nl

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com