Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Newway kiest voor PR-ondersteuning The Communication Force

Focus onder meer op visie en invulling van Enterprise Retail Integration (ERI)

Nieuw-Vennep, 03 april 2006 - Newway, een van de marktleiders op het gebied van retailsoftware in Nederland, heeft gekozen voor PR-ondersteuning door The Communication Force. Dat gebeurde na een pitch onder vijf gerenommeerde bureaus gespecialiseerd in PR voor de ICT-sector. The Communication Force gaat Newway helpen bij het vergroten van de naamsbekendheid en het onder de aandacht brengen van zijn visie op en invulling van Enterprise Retail Integration (ERI).

Newway is producent van de retailmanagementsoftware BlueRetail. Het ziet deze oplossing als eerste stap in de richting van ERI. Met Blue Retail is het mogelijk alle retailfuncties binnen een winkelbedrijf te automatiseren en deze op eenvoudige wijze te koppelen aan specialistische softwarepakketten voor bijvoorbeeld e-commerce en business intelligence. Momenteel is voor deze integratie nog maatwerk nodig, in de toekomst zal die echter ook standaard zijn. Op dat moment is er sprake van ERI: een groot aantal gespecialiseerde, uitwisselbare informatiesystemen die samen standaard een perfect passende en hoogwaardige retailoplossing vormen.

"Newway is een prachtig bedrijf dat al bijna twintig jaar lang krachtige oplossingen voor retailautomatisering biedt aan klanten met klinkende namen. Onze focus lag echter vooral op technologie en niet op marketing. Daar willen we verandering in brengen. Wij willen de markt vertellen waar we mee bezig zijn, onze kennis en visie rond ERI delen en retailbedrijven laten weten hoe ze succesvol kunnen zijn. Nu maar ook in de toekomst", aldus Tom Scharis, marketing manager van Newway. "The Communication Force is daarvoor de juiste partner. Het bureau is in staat onze boodschap op een juiste manier te vertalen naar onze doelgroepen. Bovendien klikt het goed tussen onze organisaties."

Over Newway
Newway is producent van BlueRetail en een van de marktleiders op het gebied van retailsoftware in Nederland. Newway houdt zich sinds de start in 1987 bezig met het ontwerp en de implementatie van gespecialiseerde software voor retailers, en ontwikkelt kennis over retail en retailprocessen. Die knowhow heeft het bedrijf inmiddels vertaald in een vooruitstrevende visie voor Enterprise Retail Integration (ERI). Alleen al in Nederland maken 3.500 winkelbedrijven in diverse branches gebruik van Newway-oplossingen. Ook retailorganisaties in onder andere België, Duitsland, Portugal, de Verenigde Staten, Zuid-Afrika en Spanje behoren tot de klanten. Naar schatting werken circa 15.000 mensen op 10.000 werkstations dagelijks met software van Newway. Bij het bedrijf zijn 50 medewerkers werkzaam. Kijk voor meer informatie op www.newway.nl.

Over The Communication Force

The Communication Force is een full-service PR- en marketingbureau gespecialiseerd in de ICT- markt. Het bureau richt zich op alle communicatieaspecten - van planning tot en met uitvoering - waaronder advies, PR-activiteiten en marketingondersteuning. Het samen bereiken van de doelstellingen, het resultaat, staat daarbij voorop. TCF start met het opstellen van de juiste strategie en doelstellingen, met een duidelijk meetbare communicatie als basis. Het uitgangspunt is met veel plezier en gedrevenheid samen met de klanten werken aan een optimaal rendement en goede resultaten. Meer informatie vindt u op www.communicationforce.com.