Ingezonden persbericht


Persbericht

3 april 2006

Salesforce.com nu ook beschikbaar in het Nederlands

~ Stap toont belang Benelux-markt aan voor salesforce.com ~

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand customer relationship management (CRM), heeft zijn oplossingen beschikbaar gemaakt in het Nederlands. Daarmee biedt salesforce.com al zijn gebruikers die het Nederlands als moedertaal hebben, de mogelijkheid deze taal voortaan ook te gebruiken bij het beheren van hun klantcontacten. De klanten in Nederland en België, maar ook Nederlanders elders ter wereld, kunnen kostenloos direct overgaan op de Nederlandse versie. Wanneer ze aangeven liever met de Engelse versie te blijven werken, is dat natuurlijk ook mogelijk.

Naast het opzetten van een Benelux-vestiging vorig jaar, is dit een tweede belangrijke stap die salesforce.com zet op de Nederlandse en Belgische markt. Het toenemende aantal verzoeken van klanten in deze landen om Salesforce.com te kunnen gebruiken in hun eigen taal, geeft aan dat salesforce.com hier sterk groeit.

"De Benelux is voor salesforce.com een belangrijke markt", zegt Chrétien Minke, general manager van salesforce.com Benelux. "Ik ben erg blij dat we onze klanten nu ook het gemak van on-demand CRM in hun eigen taal kunnen aanbieden. We laten daarmee zien dat de Benelux een sterke focus is. Bovendien waarderen onze klanten het zeer dat zij nu in eigen moedertaal kunnen werken."

"De Nederlandstalige versie maakt Salesforce.com nu ook zeer geschikt voor netwerken van adverteerders, bijvoorbeeld autodealers", zegt Jan Jacob Koomen, Director Marketing & Sales bij Adnovate International. "We adviseren de service aan onze klanten in combinatie met onze on-demand MRM marketingcommunicatie-oplossing. Vooral in dergelijke organisaties met veel Nederlands-sprekende gebruikers op verschillende locaties, is de on-demand service van Salesforce.com een effectieve en efficiënte oplossing voor het ondersteunen van lokale activiteiten."

Salesforce.com biedt per direct zijn oplossingen in het Nederlands aan. Behalve in het Nederlands, zijn de oplossingen van salesforce.com op dit moment beschikbaar in het Braziliaans-Portugees, vereenvoudigd Chinees, traditioneel Chinees, Duits, Engels, Frans, Italiaans, Japans, Koreaans, Spaans en Zweeds.

(318 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand customer relationship management (CRM). Met de Salesforce-familie aan on-demand applicaties kunnen klanten al hun sales-, support-, marketing- en partnerinformatie beheren en delen. Met Appforce, salesforce.coms on-demand platform, kunnen klanten de Salesforce-familie customiseren en integreren om tegemoet te komen aan hun eigen behoeftes, en snel nieuwe, krachtige applicaties ontwikkelen. Appforce-applicaties zijn beschikbaar via AppExchange, salesforce.com's on-demand service voor het delen van applicaties. Klanten hebben daarbij voordeel van salesforce.coms training, ondersteuning, consulting en best-practices.

Vanaf 31 januari 2006 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 20.500 klanten en circa 399.000 betalende abonnees, waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), America Online (AOL), Automatic Data Processing (ADP), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie www.salesforce.com

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Maud Geerbex van LEWIS: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: maudg@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com