Ingezonden persbericht


BMC Software annonceert Discovery oplossing voor ITIL

als eerste stap richting Business Service Management (BSM)

Nieuwe Discovery oplossing kritiek voor populatie en onderhoud van de CMDB

Schiphol-Rijk, 3 april 2006 - BMC Software, Inc. (NYSE: BMC) vooraanstaand leverancier op het gebied van enterprise management oplossingen, maakt vandaag de lancering bekend van sleutelelementen van een veelomvattende Discovery oplossing, die bedoeld is voor klanten die gebruik gaan maken van Business Service Management (BSM). De oplossing zorgt ervoor dat de verzamelde gegevens en de informatie compleet en accuraat zijn en precies op het juiste moment worden geleverd. Discovery levert daarmee technologie die kritisch is voor het opbouwen en vervolgens onderhouden van een database voor configuratiebeheer (CMDB).

BMC Foundation Discovery en BMC Topology Discovery fungeren als hoekstenen van de complete Discovery oplossing en zorgen voor het opsporen van de IT-bezittingen van een onderneming en het in kaart brengen van logische en fysieke afhankelijkheden die inherent zijn aan elke enterprise applicatie. Ze zijn van onmisbare betekenis voor een sterk BSM-fundament, inclusief het gebruik van een database voor configuratiebeheer (CMDB) zoals gedefinieerd in ITIL® (IT Infrastructure Library).

ITIL beveelt aan dat een CMDB in ieder geval over een allesomvattende Discovery oplossing moet beschikken. De BMC Discovery oplossingen ondersteunen het raamwerk van ITIL door te zorgen voor het in kaart brengen van relaties tussen componenten. Ze maken daardoor de snelle creatie van een servicemodel mogelijk.

BMC Foundation Discovery en BMC Topology Discovery werken nauw samen met de Atrium CMDB van BMC, die zorg draagt voor de sleuteltechnologieën die noodzakelijk zijn voor fundamentele ITIL processen die Business Service Management tot een succes maken. Door de gegevens op te slaan in de CMDB-database maken de BMC Discovery oplossingen het de IT-organisaties mogelijk hun infrastructuur op één lijn te krijgen met de zakelijke behoeften van de onderneming en dragen ze daarmee bij aan het fundament van een succesvolle BSM-oplossing.

De allesomvattende en modulaire Discovery oplossing omvat naast de nieuwe BMC Foundation Discovery en BMC Topology Discovery ook BMC Configuration Discovery en BMC Identity Discovery. De complete Discovery oplossing van BMC omvat het hele spectrum van activiteiten om onderdelen van de IT-infrastructuur op te sporen en vervangt de gefragmenteerde gereedschappen die voorheen omslachtige en foutgevoelige, handmatige stappen vereisten. Daarmee zorgt de oplossing voor één geautomatiseerd proces voor het identificeren van alle IT-bezittingen, hun configuratie, de wijze waarop applicaties ervan afhankelijk zijn en het in beeld brengen van de eindgebruikers in de IT-omgeving. De informatie wordt vervolgens in een gemeenschappelijke database gecatalogiseerd en de Discovery oplossingen houden de gegevens up-to-date door veranderingen in de aard en locatie van het IT-bezit bij te houden en op te slaan.

"Ondernemingen beginnen de noodzaak in te zien van een solide oplossing voor het ontdekken van dit soort gegevens als een eerste en essentiële stap richting BSM", zegt Kelly Blice, directeur solutions marketing van BMC Software. "Sinds BMC als eerste het concept van Business Service Management (BSM) onthulde, hebben we oplossingen geleverd voor de ondersteuning van deze aanpak van IT-beheer, die inmiddels bedrijfstakbreed wordt gedragen. Voorop staat het beheer van IT-componenten vanuit zakelijk perspectief met als oogmerk het verlagen van de kosten, het verminderen van risico's en het vergroten van de omzet."

BMC Foundation Discovery en BMC Topology Discovery zijn vanaf vandaag verkrijgbaar.

BMC Software

BMC Software, Inc. is een belangrijke leverancier van beheeroplossingen waarmee bedrijven hun IT-infrastructuur beter kunnen beheren vanuit het perspectief van het bedrijf zelf. De op Business Service Management gerichte oplossingen van BMC Software omvatten beheer voor bedrijfssystemen, toepassingen, databases en services. BMC Software werd in 1980 opgericht en heeft vestigingen over de hele wereld. Over het boekjaar 2005 bedroeg de omzet meer dan 1,46 miljard dollar. Kijk voor meer informatie over BMC Software op www.bmc.com.

###

© 2006 BMC Software, Inc. De logo's van BMC Software en alle namen van producten en diensten van BMC Software zijn al dan niet geregistreerde handelsmerken van BMC Software, Inc.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Text 100 B.V.

Liesbeth Kramer

Tel: +31 (0) 20 530 43 49

E-mail: liesbeth.kramer@text100.nl