Ingezonden persbericht
Nieuwstijger.nl overgenomen door De Heus Multi Response Media BV
De Heus Multi Response Media heeft de nieuwssite Nieuwstijger.nl gekocht.
De site werd eind 2004 opgericht door Jeroen Bertrams en was één van de eerste
Nederlandse web-based rss readers. Gebruikers van de site kunnen zonder enige kennis van
RSS een persoonlijke nieuwspagina samenstellen. Sinds de start hebben meer dan 15.000
mensen een eigen pagina gemaakt.
Het is voor De Heus de derde overname in korte tijd. Onlangs kocht het bedrijf de websites
rssfeeds.nl en feedread.nl. Met de overnames versterkt De Heus haar positie op de markt van
RSS readers. De komende periode legt De Heus de nadruk op de verdere uitbouw van zowel
het onlangs gelanceerde OnlineRss.nl als Nieuwstijger.nl.
Jeroen Bertrams zegt over de verkoop: "Ik heb Nieuwstijger.nl eind 2004 opgericht omdat
er destijds nog vrijwel geen Nederlandse webbased rss readers bestonden. Door het
toenemend aantal gebruikers was het noodzakelijk om de site verder te professionaliseren.
Daarom heb ik gezocht naar een koper die mij kon verzekeren dat de site aanzienlijk zou
worden verbeterd. "Ik kwam al snel in contact met De Heus. Het bedrijf heeft grote ambities
op het gebied van rss."
Tim Roemer, manager internet van De Heus, licht de overname toe: "We verwachten dat het
aantal gebruikers van RSS de komende jaren sterk zal stijgen. OnlineRss.nl zal zich met
name richten op mensen die al ervaring hebben met feeds, terwijl Nieuwstijger.nl ideaal is
voor mensen die een persoonlijke nieuwspagina willen samenstellen zonder dat ze enige
kennis van rss nodig hebben. Wij hebben Nieuwstijger.nl direct voorzien van nieuwe features.
Zo kunnen bezoekers nu kiezen uit meer dan 40 rubrieken. In elke rubriek wordt een selectie
van populaire feeds geserveerd. OnlineRss.nl voorziet Nieuwstijger.nl van content. Dagelijks
voegen OnlineRss.nl gebruikers ongeveer 50 nieuwe feeds toe. Nieuwstijger.nl bezoekers
kunnen deze feeds weer gebruiken om rubrieken uit te breiden. In totaal zijn er meer dan
5500 feeds geindexeerd."
De Heus is Nederlands grootste aanbieder van off- en online response concepten.
Jaarlijks verstuurt zij ruim 25 miljoen carddecks en bonnenboekjes en 150 miljoen e-mail
nieuwsbrieven. Tevens is De Heus eigenaar van meer dan 40 websites met een uniek
bereik van 1 miljoen bezoekers en 40 miljoen bannerviews per maand. De Heus is met 17
medewerkers uitsluitend actief in Nederland en heeft meer dan 300 advertisers in haar
netwerk. De Heus richt zich voornamelijk op in sales-leads geïnteresseerde klanten.
Tot haar klanten behoren ondermeer ANWB, Attractiepark Slagharen, Dell, De Lotto, De
Staatsloterij, Menzis, Sanoma, Yves Rocher en WNF.