Ingezonden persbericht


Nieuwstijger.nl overgenomen door De Heus Multi Response Media BV

De Heus Multi Response Media heeft de nieuwssite Nieuwstijger.nl gekocht. De site werd eind 2004 opgericht door Jeroen Bertrams en was één van de eerste Nederlandse web-based rss readers. Gebruikers van de site kunnen zonder enige kennis van RSS een persoonlijke nieuwspagina samenstellen. Sinds de start hebben meer dan 15.000 mensen een eigen pagina gemaakt.
Het is voor De Heus de derde overname in korte tijd. Onlangs kocht het bedrijf de websites rssfeeds.nl en feedread.nl. Met de overnames versterkt De Heus haar positie op de markt van RSS readers. De komende periode legt De Heus de nadruk op de verdere uitbouw van zowel het onlangs gelanceerde OnlineRss.nl als Nieuwstijger.nl. Jeroen Bertrams zegt over de verkoop: "Ik heb Nieuwstijger.nl eind 2004 opgericht omdat er destijds nog vrijwel geen Nederlandse webbased rss readers bestonden. Door het toenemend aantal gebruikers was het noodzakelijk om de site verder te professionaliseren. Daarom heb ik gezocht naar een koper die mij kon verzekeren dat de site aanzienlijk zou worden verbeterd. "Ik kwam al snel in contact met De Heus. Het bedrijf heeft grote ambities op het gebied van rss."
Tim Roemer, manager internet van De Heus, licht de overname toe: "We verwachten dat het aantal gebruikers van RSS de komende jaren sterk zal stijgen. OnlineRss.nl zal zich met name richten op mensen die al ervaring hebben met feeds, terwijl Nieuwstijger.nl ideaal is voor mensen die een persoonlijke nieuwspagina willen samenstellen zonder dat ze enige kennis van rss nodig hebben. Wij hebben Nieuwstijger.nl direct voorzien van nieuwe features. Zo kunnen bezoekers nu kiezen uit meer dan 40 rubrieken. In elke rubriek wordt een selectie van populaire feeds geserveerd. OnlineRss.nl voorziet Nieuwstijger.nl van content. Dagelijks voegen OnlineRss.nl gebruikers ongeveer 50 nieuwe feeds toe. Nieuwstijger.nl bezoekers kunnen deze feeds weer gebruiken om rubrieken uit te breiden. In totaal zijn er meer dan 5500 feeds geindexeerd."
De Heus is Nederlands grootste aanbieder van off- en online response concepten. Jaarlijks verstuurt zij ruim 25 miljoen carddecks en bonnenboekjes en 150 miljoen e-mail nieuwsbrieven. Tevens is De Heus eigenaar van meer dan 40 websites met een uniek bereik van 1 miljoen bezoekers en 40 miljoen bannerviews per maand. De Heus is met 17 medewerkers uitsluitend actief in Nederland en heeft meer dan 300 advertisers in haar netwerk. De Heus richt zich voornamelijk op in sales-leads geïnteresseerde klanten. Tot haar klanten behoren ondermeer ANWB, Attractiepark Slagharen, Dell, De Lotto, De Staatsloterij, Menzis, Sanoma, Yves Rocher en WNF.