EFocus is als eerste internetbureau Google Advertising Prof. Company

UTRECHT, 20060407 -- Sinds begin dit jaar is Google met een nieuw keurmerk in Europa van start gegaan. Deel mogen nemen aan het Google Advertising Professional Company (GAPC) programma toont de professionaliteit van medewerkers en het bedrijf aan en daarom mogen zij het het officiële GAPC logo voeren. eFocus is één van de eerste acht Nederlandse bureau's dat zich Google Advertising Professional Company mag noemen en is daarmee het eerste Nederlandse Internetbureau.


Google Advertising Professional Company (GAPC)

Om voor het keurmerk in aanmerking te komen moet een bureau aan verschillende eisen voldoen. Naast budgettaire criteria, moeten minstens twee medewerkers van het bureau geslaagd zijn voor het Google Adwords Professional (GAP) examen. Dit trainingsprogramma is door Google opgezet en wordt afgesloten met een examen. Zodra de mederwerker het examen heeft behaald verkrijgt hij een speciaal beveiligde persoonlijke pagina van Google zodat iedereen kan zien dat het examen behaald is. In Nederland zijn inmiddels zeven bureau's GAPC: CheckIt, Traffic4u, Onetomarket, Tribal, eFocus, Search Result, Mark van Werven Internet Marketing en Wazooky.

eFocus en Zoekmachine Marketing

Sinds 2000 is eFocus al professioneel actief op het gebied van Zoekmachine Marketing. In de beginjaren vooral gericht op de optimalisatie van websites en later ook als verantwoordelijke voor succesvolle online zoekmachine campagnes waaronder betaalde programma's zoals Google Adwords en Yahoo! Sponsored search. eFocus heeft zich hiermee altijd als specialist in het veld van de zoekmachine marketing bureaus gepositioneerd. In combinatie met haar activiteiten als full service internetbureau levert dat een unieke combinatie op voor opdrachtgevers.

Huub van Mierlo - Directeur eFocus: "We zijn bijzonder trots op deze certificering omdat het onze professionele aanpak van Zoekmachine Marketing erkent. Als enige full service internetbureau geeft het ook direct erkenning aan onze visie, namelijk dat zoekmachine marketing een geïntegreerd onderdeel van de realisatie en optimalisatie van websites is. Wij vinden dat het succes van een website ook tot onze verantwoordelijkheid behoort en daarom hechten wij niet alleen veel waarde aan de realisatie van een website, maar ook het in markt zetten of het stimuleren van de verkoop. Niet voor niets dat ons motto is: 'effectieve online projecten', een aanpak die ons duidelijk onderscheidt van andere internetbureau's. Het is ook fantastisch om te zien dat we het enige internetbureau zijn dat zich een stevige positie tussen de gespecialiseerde SEMS (zoekmachine marketing bureau's) heeft verworven. Het geeft maar eens te meer aan dat onze professionals op hetzelfde niveau opereren. Het is een pluim voor hun inzet en kunde, maar vooral voor hun visie om te willen sturen op uiteindelijk rendement van een campagne"

Over eFocus

Internetbureau eFocus staat voor de naadloze integratie van ontwerp & realisatie, optimalisatie en marketing van internet projecten. eFocus behoort tot de 25 grootste fullservice internetbureaus van Nederland, heeft ruim 40 medewerkers en is gevestigd in Utrecht. eFocus is lid van de P.I.B.N., I.A.B., participant van Skillcity en mede initiatiefnemer van het Utrecht Agency Event. eFocus werkt onder andere voor: Ernst & Young, Wegener, Kluwer, Spyker Cars, The Greenery, TPG Post, TROS, Delta Lloyd, AGU, Gonzales Barbecue Restaurants, AD Nieuwsmedia, Amsterdam Airport Schiphol en Prismant.