April 2006

Nieuwe ticketservice van De Telegraaf voor een dagje er op uit TelegraafTickets.nl: online toegangskaarten bestellen voor dagje uit in Nederland en België
Via TelegraafTickets.nl kunnen consumenten vanaf 8 april 2006 eenvoudig online toegangskaarten kopen voor een groot aantal attractieparken en dierenparken in Nederland en België. Daarvoor heeft De Telegraaf een belang genomen in het bedrijf Ticketplus, hèt loket voor toegangsbewijzen voor dierenparken, attractieparken en musea. De voordelen voor de consument zijn groot: niet meer in de rij staan voor de kassa, geen reserveringskosten en veel extra voordeel. Via TelegraafTickets.nl betaalt de consument dezelfde prijs als aan de kassa van de attractie zonder zelf nog in de rij te hoeven staan. Er worden geen aanvullende administratie- of reserveringskosten in rekening gebracht. Daarnaast kan de Telegraaf-lezer regelmatig profiteren van exclusieve aanbiedingen om het dagje uit nóg voordeliger te maken, variërend van prijskortingen tot een gratis pannenkoek, geen parkeerkosten of een souvenir in de vorm van een poster of een knuffeldier ter plaatse. Deze aanbiedingen staan iedere zaterdag in de Reiskrant op de pagina `Eropuit' en zijn ook terug te vinden op de website TelegraafTickets.nl.

Bestellen, betalen, printen, klaar
Het concept achter TelegraafTickets.nl is eenvoudig. Via de website kunnen consumenten een keuze maken voor één van de aangesloten parken en het aantal gewenste kaarten bestellen. Via een beveiligd online betaalsysteem worden de kaarten betaald. Zodra de betaling is verwerkt, ontvangt de consument de bestelde tickets per e-mail. De tickets hebben ieder een unieke 13-cijferige barcode die direct na de e-mail wordt aangemeld bij de scanners van het betreffende park. Voor bezoek dient de consument de tickets zelf uit te printen. Een ticket kan onbeperkt worden uitgeprint maar is slechts éénmaal geldig. De tickets zijn niet persoonsgebonden en zijn dus uitermate geschikt om cadeau te geven.
Leukste parken in Nederland en België
Vanaf 8 april 2006 kunnen er toegangskaarten besteld worden voor 12 verschillende parken. TelegraafTickets.nl streeft er naar om nog dit seizoen toegangskaarten voor de 25 populairste parken in Nederland en België aan te bieden. Een verdere uitbreiding van de ticketservice naar toegangskaarten voor musea, beurzen en evenementen wordt in de loop van 2006 onderzocht.

Bij de lancering zijn de volgende parken aangesloten op TelegraafTickets.nl:
De Efteling
Walibi World
Plopsa Indoor Hasselt
Plopsaland De Panne
Avonturenpark Hellendoorn
Ouwehands Dierenpark
Bobbejaanland
Waterland
Neeltje Jans
Vogelpark Avifauna
Spido Rondvaarten Rotterdam
Aviodrome
Dolfinarium

Informeren, inspireren en motiveren
Michiel Rademakers, manager New Media Development bij Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V.: "De Telegraaf kan rekenen op een groot bereik onder families, grootouders en actieve personen die er graag een dag op uit gaan. Dat blijkt onder andere uit de enorme populariteit van de rubriek `Eropuit' in de zaterdageditie van de krant en op internet. Via deze kanalen informeren en inspireren wij deze doelgroep al."
"De Telegraaf is veel meer dan een krant alleen. We zijn een merk dat veel activiteiten ontwikkelt, aansluitend bij de behoeften, wensen en levensstijl van onze lezers en abonnees. Het verbreden van onze activiteiten, door bijvoorbeeld het aanbieden van toegangskaarten voor dagrecreatie op TelegraafTickets.nl, is daar een goed voorbeeld van. De online tickets worden al een jaar naar ieders tevredenheid gebruikt bij onder andere De Efteling."

Noot voor de redactie (