Gemeente Pekela


Pekela, een prima plek!

De gemeente Pekela telt momenteel ruim 13.350 inwoners en is gesitueerd in het Noord-Oost Groningse landschap. De gunstige geografische ligging ten opzichte van Winschoten, Veendam en Stadskanaal en de Nederlands - Duitse grens en het hoge voorzieningenniveau maken Pekela tot een prima woon- en werkplek! De gemeente Pekela telt ongeveer 80 werknemers verspreid over de sectoren Bedrijfsvoering en Grondgebiedszaken. Bij de gemeente Pekela staat een directe dienstverlening op een kwalitatief hoog niveau voorop. De integrale verantwoordelijkheid voor producten en diensten wordt zoveel mogelijk neergelegd bij organisatie-onderdelen van de gemeente. Deze werkwijze betekent dat de medewerkers naast deskundigheid op eigen vakgebied oog hebben voor andere aspecten die aan de te leveren producten en diensten verbonden zijn. De uitdagingen zijn groot, de verwachtingen zijn hoog. De ambtelijke organisatie wordt aangestuurd door het Management Team onder leiding van de gemeentesecretaris.

De sector Bedrijfsvoering omvat de volgende taakvelden: Communicatie
Belastingen/Woz
Facilitaire Zaken
Informatievoorziening en Automatisering
Publiekszaken
Bestuurs- en managementondersteuning
Financiën

Inlichtingen
Voor meer informatie kunt u bellen met de heer W.E. Meffert, 1e beleids-
medewerker Financiën. Telefoonnummer 0597 - 617548 Binnen het taakveld financiën van de sector Bedrijfsvoering zijn wij op zoek naar een:

MEDEWERKER (M/V)
Financiën C / Kassier
voor gemiddeld 36 uren per week

Wat houdt de functie in?

· Kassier:

- Verwerking dagafschriften bank en giro in de financiële administratie Civision Middelen;

- Verwerking betalingen en ontvangsten van belastingen in de belastingadministratie Civision Innen;

- Voorbereiding betalingsverkeer middels Internet software van de Bank Nederlandse Gemeenten.

· Debiteuren- en crediteurenbewaking.

· Initiatiefnemer voor (dwang) invorderingsmaatregelen en contacten met de deurwaarders.

· Liquiditeitsbewaking en opstellen van tussentijdse rapportages hierover.

· Applicatiebeheer softwarepakket Civision Innen.
· Informatieverstrekking aan burgers en instanties over de invordering van belastingen en overige betalingen en ontvangsten.
· Informatieverstrekking en ondersteuning burgers bij aanvraag kwijtschelding gemeentelijke belastingen.

· Verrichten van en assisteren bij overige werkzaamheden die passen binnen de doelstelling van de organisatie.

Wat vragen wij?

· Een afgeronde (of vergevorderde) opleiding MBA.
· Ervaring met de bovengenoemde werkzaamheden.
· Kennis van en ervaring met Word en Excel.

Wat zoeken wij verder in de kandidaat?

· Voor de functie zijn resultaatgericht en klantgericht handelen en een goede communicatievaardigheid een vereiste.
· Goed kunnen samenwerken en problemen oplossen zijn eveneens belangrijke functie-eisen.

· Bereidheid tot het volgen van aanvullende studies op de vakgebieden financiën en belastingen.

Salaris
Het salaris bedraagt maximaal 2.538,-- bruto per maand (functieschaal 7 CAR/UWO peildatum 1 februari 2006) bij een
36 urige werkweek aanstelling. Verder heeft de gemeente aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.

Sollicitatie
Schrijf een brief (met CV) vóór 18 april 2006 aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Pekela, ter attentie van mevrouw T. de Raat, Personeelsadviseur, Postbus 20.000, 9665 ZM OUDE PEKELA. Vermeld op de enveloppe
"vacature medewerker financiën C".

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld