Gemeente Arnhem

Presikhaaf zet zichzelf op de kaart
Campagne brengt vernieuwingen in de wijk onder de aandacht I n Presikhaaf wil je graag wonen, werken, winkelen en recreëren. Dat is het motto van de vandaag gestarte campagne Presikhaaf Leeft! Een grote publieksgerichte actie waarmee de gemeente Arnhem en de woningcorporaties Vivare en Portaal de vernieuwingen in de Arnhemse wijk onder de aandacht willen brengen. Via billboards, abris en een beplakte stadsbus (lijn 20) wordt de bewoners van Arnhem en omgeving duidelijk gemaakt dat Presikhaaf een facelift ondergaat. De campagne richt zich op zowel bestaande als potentiële, nieuwe bewoners en wordt ondersteund door de nieuwe website (www.presikhaaf.info) en de 451431 bytes wijkkrant Presikhaaf Leest!

De komende jaren worden in Presikhaaf volop nieuwe huizen gebouwd en andere huizen gerenoveerd. Het park Presikhaaf krijgt een facelift en er komen nieuwe scholen. De wijk is volop in beweging. Toch leeft bij vele Arnhemmers het idee dat er in Presikhaaf niet veel te beleven valt. Een echt beeld van de wijk bestaat er niet. Een saaie middenmoter wordt Presikhaaf genoemd, zo bleek eerder uit imago-onderzoek van de gemeente. En dat terwijl de wijk veel goeds te bieden heeft. Presikhaaf is ruim van opzet, kent veel groen, heeft een winkelcentrum waar je gratis kunt parkeren, diverse scholen en voorzieningen en straks dus ook een ruime keus aan nieuwe woningen. Koop- én huurwoningen, appartementen, flats en laagbouw. Een grote diversiteit aan woningen die ook mensen van buiten de wijk moet aantrekken, aldus wethouder Sander van Bodegraven.

Presikhaaf, daar mag je trots op zijn!
Om de bekendheid met de aantrekkelijke kanten van Presikhaaf te vergroten start nu dus de campagne Presikhaaf Leeft! Wethouder Van Bodegraven: Het is goed dat meer mensen weten wat Presikhaaf te bieden heeft. Presikhaaf, daar mag je trots op zijn! En dat mag je laten weten ook, zodat straks - als de eerste nieuwe huizen worden opgeleverd - de mensen staan te trappelen om in Presikhaaf te gaan wonen of als het park helemaal is opgeknapt, iedereen er komt picknicken en spelen.

Als symbolische start van de campagne maakte vandaag een delegatie, waaronder Sander van Bodegraven, Aart Cooiman, directeur van Portaal en Rob Jansen, voorzitter Raad van Bestuur van Vivare, een rondrit door de wijk in de Presikhaafbus . Ook waren bewoners en leden van de gemeenteraad aanwezig.
Onder het motto Presikhaaf Bouwt! maakten zij vervolgens in het winkelcentrum Presikhaaf een toren van bouwstenen die gezamenlijk uiting gaven aan de nieuwe campagne van Presikhaaf. 11 april 2006