Gemeente Bronckhorst

Nieuwsgierige vragen van de telefonistes?

Gemeente neemt nieuw meldingenregistratiesysteem in gebruik

Om klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, neemt de gemeente Bronckhorst op 18 april a.s. een geautomatiseerd systeem in gebruik voor registratie van meldingen en klachten. Als mensen iets willen melden op het terrein van bouwen, milieu, de openbare weg, groen of overlastsituaties, dan registreren de medewerkers van de receptie de melding of klacht. Zij zorgen daarna dat de melding zo spoedig mogelijk bij de juiste persoon in de organisatie terechtkomt en bewaken of de melding goed en tijdig afgehandeld wordt. Voorbeelden van meldingen kunnen zijn kapotte of losliggende stoeptegels in een trottoir, omgevallen bomen op een weg of fietspad, een lantaarnpaal die niet werkt, afvalzakken in een plantsoen, overmatige stank en lawaai etc.

Om meldingen goed te registreren, vragen de medewerkers van de receptie waar mensen voor bellen. In veel gevallen kunnen zij hun verhaal dus meteen kwijt en hoeven ze niet verder doorverbonden te worden. Als iemand belt voor iets anders dan een melding, wordt hij/zij natuurlijk wel doorverbonden.

De vraag waarvoor iemand belt, is dus niet uit nieuwsgierigheid, maar om mensen beter van dienst te kunnen zijn.

Hengelo Gld, 14 april 2006

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Margreet Arends, afdeling communicatie, tel. (0575) 75 04 70.

---- --