Streek tevreden over dienstverlening Waterschap Rivierenland (20-04-2006)

Waterschap Rivierenland heeft een onderzoek laten uitvoeren naar de tevredenheid over de dienstverlening. De bevraagde doelgroepen geven het waterschap een ruime voldoende. Een resultaat om tevreden mee te zijn.

Waterschap Rivierenland heeft goede dienstverlening hoog in het vaandel staan. Reden dus om te onderzoeken hoe verschillende doelgroepen die dienstverlening ervaren. Met het resultaat, gemiddeld een 7, is het waterschap heel tevreden. Zeker ook omdat het waterschap in de afgelopen jaren een aantal keer is gefuseerd.

Tien groepen zijn geselecteerd en door TNS NIPO telefonisch op verschillende onderwerpen bevraagd. Zo zijn gemeenteambtenaren bevraagd over de samenwerking. Aan burgers werd gevraagd naar hun mening over de belastingaanslag, de afhandeling van kwijtscheldingsverzoeken, de verkiezingen en het aanvragen van een vergunning. Ook agrariërs is gevraagd naar hun mening over de dienstverlening van het waterschap. Burgers gaven het waterschap een 7,2. Voor de manier waarop het waterschap handhaaft gaven ze een 7. Ook gemeenten en provincies toonden zich tevreden met een 7,2. Agrariërs waren iets kritischer en gaven gemiddeld een 6,4.

De resultaten zijn positief, maar zeker geen reden om achterover te leunen. Een aantal trajecten is inmiddels opgestart. Zo is bijvoorbeeld samenwerking gezocht met gemeenten om gezamenlijk de kwijtschelding van belastingen te organiseren. Daarnaast zullen er meer mogelijkheden komen om via de website van het waterschap een ontheffing of vergunning aan te vragen.