Voedsel en Waren Autoriteit

0800 0488 ook voor bedrijven

21 april 2006 - nieuwsbericht

Bedrijven die niet tevreden zijn over het werk van de VWA kunnen vanaf 21 april 2006 hun klachten melden bij de bedrijvenklachtenlijn van de VWA. Het nummer van de VWA-servicelijn is: 0800 - 0488.

De VWA biedt hiermee bedrijven een aanspreekpunt voor vragen, algemene informatie en meldingen, maar ook voor klachten over het functioneren van een medewerker van de VWA. Daarnaast blijft 0800 - 0488 hét telefoonnummer waar consumenten hun vragen, twijfels en klachten over voedsel en consumentenproducten kwijt kunnen.

De vastgestelde klachtenprocedure wijzigt niet door de opening van de bedrijvenklachtenlijn. Bedrijven die graag een vorm van materiële genoegdoening willen, moeten alsnog een schriftelijke klacht indienen. De VWA behandelt klachten zorgvuldig en objectief en houdt zich daarbij aan de regels die voor de overheid gelden. Klachten worden binnen zes weken afgehandeld en de klager ontvangt hierover schriftelijk bericht.

Vragen van de media kunnen worden gesteld aan onze afdeling persvoorlichting: Charlotte Menten (070) 448 41 52 of charlotte.menten@vwa.nl

Voor vragen van consumenten is de Warenklachtenlijn van de Voedsel en Waren Autoriteit 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800 0488