Op elk doosje past een Cerealtop(TM)

BELGIE-ANTWERPEN, 20060421 -- Ontbijtgranen of cereals, ze bestaan tegenwoordig in alle mogelijke smaken en verpakkingen. Ze zijn het voorwerp van sfeerscheppende reclamecampagnes waarin begrippen als energie, evenwicht, gezondheid en Zen de toon aangeven. Maar hoe staat het met de gebruiksvriendelijkheid van deze gezondmakers? Maxi Packs van 750g tot de rand gevuld, een plastic binnenverpakking met een kartonnen doos er rond. Handig is anders!


De Cerealtop(TM) is een afsluitdeksel dat uit twee delen bestaat met een handige strooiklep.
Het is vervaardigd uit food safe plastic en het kan in en uit elkaar schuiven,
waardoor het op nagenoeg elke doos past. De Cerealtop(TM) is beschikbaar in de trendy kleuren rood en geel,
maar kan volgens de wensen van de klant ook in andere kleuren aangeboden worden.

Naast ontbijtgranen is de Cerealtop(TM) ook geschikt voor andere box-producten zoals rijst, meel, honde- en kattevoer.

Cerealtop(TM), een op en top Belgische uitvinding
De Cerealtop(TM) is een uitvinding van de 29-jarige Belgische productontwerper Philippe Meert.
Hij liet al eerder van zich horen met zijn spraakmakende meubelontwerpen.
Zo omschreef het prestigieuze design tijdschrift Wallpaper hem als "the new Arne Jacobsen swan".
Pendelend tussen Aaigem en Los Angeles creëerde Philippe Meert een heel eigen ontwerpstijl.
"Op een doordeweekse ochtend in het zonnige California bij het eten van een kommetje ontbijtgranen
en het bijhorende geknoei met de onhandige plastic zak binnenin de doos, dacht ik bij mezelf,
dit moet toch op een veel leukere en praktischere manier kunnen!", aldus Philippe Meert.
Het ontwerp moest niet alleen praktisch zijn, maar moest er ook funky en fraai uitzien.
Een hele opgave, het resultaat : de Cerealtop(TM).




Ingezonden persbericht