Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 21 april 2006

Tele'Train komt met boek over e-learning

Tele'Train, dé specialist in performance management in de call center branche, komt tijdens de Telecommerce dagen met een standaardwerk op het gebied van e-learning, het boek E- Learning voor Beslissers, het management van e-learning. De auteur, drs. Charles van der Hoog en de co-auteur drs. Bas Filippini hebben ruim een jaar gewerkt om tot een voor het bedrijfsleven praktisch handboek te komen.

Het is voor het eerst sinds jaren dat op dit gebied een nieuw boek is gepubliceerd voor managers met daarin praktische handvatten voor projectleiders welke e-learning in een organisatie implementeren. Tevens staat het boek vol ideeën over (nieuwe) toepassingen van e-learning en is een goede aansluiting gemaakt met de verschillende thema's binnen opleidingen en trainingen van dit moment zoals leerstijlen en onderwijstheorieën.

"Door onze ervaring met e-learning binnen organisaties zagen we al gauw dat er een enorme kloof is tussen theorie en praktijk voor het bedrijfsleven; e-learning projecten werden de laatste jaren al gauw ict projecten of haalden als kennis management project alle onderdelen van de organisatie overhoop. Zonder resultaat voor de praktijk, de HR afdeling en de trainers en opleiders welke ermee wilden werken. Om over de feitelijke gebruiker en deelnemer van elektronisch lesmateriaal maar te zwijgen". Middels ingewikkelde en gebruikersonvriendelijke leer management systemen en onvoldoende didactisch opgebouwd materiaal verloor deze manier van leren al heel snel aan populariteit, aldus Bas Filippini, co-auteur en inspirator van het boek.

"Binnen Tele'Train benadrukken wij met onze NetLearn Suite juist de inzet van gebruikersvriendelijke software, eenvoudige tools om snel lesmateriaal te maken en het coachen op afstand met speciale virtuele klassen! De e-learning markt groeit momenteel zeer

snel en van alle bedrijven welke wij benaderen is nu al 40% ermee bezig op een of andere wijze."

Na jaren trekt de markt (in Nederland geschat op zo'n 300 a 400 mln) weer aan, onder andere gesteund door eenvoudiger en op Microsoft en andere open standaarden gebaseerde software oplossingen. Op heldere en uitgebreide wijze weet Charles van der Hoog inhoud te geven aan een nieuwe kijk op e-learning.

Over Tele'Train BV
Tele'Train, opgericht in 1997, is marktleider in performance management oplossingen voor contact centers en met name gespecialiseerd in het optimaliseren van het één op één klantcontact. Tele'Train onderscheidt zich hierin door een integrale aanpak, waarbij de mens centraal staat. De rendementsverbetering van uw klantcontact zit veelal in uw eigen mensen!

Tele'Train staat voor praktisch en resultaatgericht maatwerk bij haar klanten. Begeleid door professionals uit de praktijk. Tele'Train levert hiervoor een uitgekiende portfolio voor het optimaliseren en meetbaar maken van uw klantinteractie. Gebaseerd op onze Performance Suite®, Consultancy, Training en coaching. Voor management en medewerkers.

Contactinformatie
Tele'Train B.V.
Renate Bekman
Willemsparkweg 191
1071 HA
T: 020 -470 46 58
E: renate@teletrain.nl

E-learning voor beslissers wordt uitgegeven door Essentials in Rotterdam en kost 39,90 - www.essentials-media.nl


---- --