Gemeente Pekela


Openbare informatie- en overlegbijeenkomst gemeenteraad

Op dinsdag, 25 april 2006, vanaf 20.00 uur zal de gemeenteraad van Pekela in het gemeentehuis te Oude Pekela bijeenkomen voor een openbare informatie- en overlegbijeenkomst met het college en met de burgemeester.

Deze bijeenkomst is geen besluitvormende raadsvergadering. Met deze periodiek te houden bijeenkomsten wordt beoogd inhoud te geven aan het nodige informatie- en overlegverkeer tussen gemeenteraad en het college en de burgemeester als bestuursorganen.

Voor deze vergadering is de volgende voorlopige agenda opgesteld:


1. Opening.

2. Vaststelling agenda.

3. Aantekeningen van de bijeenkomst van 17 januari 2006..
4. Mededelingen.

5. Spreekrecht voor (groepen van) burgers en verenigingen / instellingen.

6. Informatieve presentatie en bespreking in het kader van het traject Pekela in Balans.

Inleiding.
Het project Pekela in balans is tijdens de vorige zittingsperiode van uw raad meerdere malen aan de orde geweest. Dat is geweest in de in 2005 en 2006 gehouden raadsvergaderingen van achtereenvolgens:
a. 17 mei (instemming met de Kadernota begroting 2006-2009), b.20 juni (Informatie- en overlegvergadering met discussie en debat in verband met de positie van de gemeentelijke financiën van Pekela in de toekomst en de daaruit voortvloeiende financiële taakstelling)
c. 8 november (vaststelling Programbegroting 2006) d. 6 december (kennis genomen van de door het college vastgestelde startnotitie Pekela in Balans in de vorm van een memo) e. 6 december (Najaarsnota 2005)
f. 31 januari (tussenrapportage over de stand van zaken inzake Pekela in Balans)
Ter inzage liggen in dit verband:

- de Kadernota 2006-2009

- de Programbegroting 2006 (alleen voor de 'nieuwe' leden)
- memo startnotitie Pekela in balans

- Najaarsnota 2005 (alleen voor de 'nieuwe leden)
- collegevoorstel (tussenrapportage) Stand van zaken inzake Pekela in Balans

- kopie van een door de portefeuillehouder in het vragenuur van de vergadering van 31 januari 2006 uitgereikte notitie met als aanduiding Inkomensgedeelte WWB.
Voorstel voor behandeling.
Deze bijeenkomst is primair bedoeld voor informatie en overleg tussen raad in de
nieuwe samenstelling en het college over het traject Pekela in Balans vooral met
betrekking tot:

- de stand van zaken tot nu toe

- het vervolg van het traject.


7. Rondvraag voor raadsleden, die bestemd is voor (korte) vragen waarvan de beantwoording in beginsel geen voorbereiding behoeft.
8. Sluiting.

Degene(n), die gebruik wenst (wensen) te maken van het spreekrecht, hiervoor onder 5 bedoeld, dient (dienen) zich daarover tot uiterlijk 12.00 uur op maandagochtend, 24 april 2006 te hebben aangemeld bij de griffier (bereikbaar via het gemeentehuis te Oude Pekela). De aanmelding dient te geschieden onder opgave van de (niet van individuele- of persoonlijke aard zijnde) zaak / zaken, waarvoor men het spreekrecht wil gebruiken.

Openbare informatie- en overlegbijeenkomst gemeenteraad 11-04-2006 Op dinsdag, 25 april 2006, vanaf 20.00 uur zal de gemeenteraad van Pekela in het gemeentehuis te Oude Pekela bijeenkomen voor een openbare informatie- en overlegbijeenkomst met het college van B en W.
---