AdLINK Internet Media komt met behavioral produkt

HAARLEM, 20060425 -- Haarlem, Nederland, 25 april 2006 - AdLINK Internet Media kondigt een nieuw produkt aan: AdLINK 360. De combinatie van bereik in 13+ (70%, STIR februari 2006) en technologische ontwikkeling maakt het mogelijk bezoekers van een website te retargeten in het AdLINK netwerk. Hiermee wordt de belofte van online advertising ingelost: targeting op gedrag. Een consument die op een site van een autofabrikant komt kan binnen 90 dagen een passende uiting te zien krijgen, bijvoorbeeld op basis van het feit dat bij een vorig bezoek aan de site van de autofabrikant een specifiek model is bekeken of een aangevraagde proefrit.


Een luchtvaartmaatschappij wil anders communiceren met een bestaande vaste klant (frequent-flyer), het keer op keer tonen van een generieke ad om voor een paar euro naar Italie te vliegen heeft dan weinig meerwaarde. AdLINK 360 communiceert heel gericht met de bestaande userbase of prospectbase van een adverteerder waardoor cross-selling veel eenvoudiger wordt en het pad naar conversie een stuk korter.


"AdLINK 360 is een belangrijke tool om adverteerders meer inzicht te geven in welk gedeelte van de beslissingboom hun bezoekers zitten, om die bezoeker dan ook een andere -veel gerichtere- boodschap te tonen een volgende keer dat we hem/haar in het AdLINK netwerk tegenkomen. Daarnaast geeft het een enorme toegevoegde waarde aan het bereik wat hebben" Zegt Bas Seelen, Managing Director van AdLINK Internet Media Nederland

Verschillende adverteerders in Nederland en Europa hebben al succesvol samengewerkt met AdLINK met dit produkt.

De stappen:

(1) Een gebruiker bezoekt een site (ongeacht of dit via een bannercampagne, rechtstreeks of zoekmachine is)
(2) Surfgedrag wordt opgeslagen in een Behavioral cookie database;
(3) Binnen 90 dagen is de gebruiker targeted in het AdLINK netwerk;
(4) AdLINK herkent de gebruiker en laat een gerichte advertentie zien gebaseerd op criteria in de behavioral database;
(5) Deze boodschap leidt to betere conversie en dus een betere ROI;




Bas Seelen