Gemeente Etten-Leur

Gemeentebestuur onderzoekt telefonische dienstverlening

Het college van burgemeester en wethouders van Etten-Leur wil graag weten hoe klanten de telefonische dienstverlening van de gemeente ervaren. Daarom heeft het aan TNS NIPO opdracht gegeven om een tevredenheidsonderzoek uit te voeren onder mensen die per telefoon contact hebben gehad met gemeentelijke medewerkers in het Stadskantoor.

Gemeentebestuur doet onderzoek

naar telefonische dienstverlening

Het college van burgemeester en wethouders van Etten-Leur wil graag weten hoe klanten de telefonische dienstverlening van de gemeente ervaren. Daarom heeft het aan TNS NIPO opdracht gegeven om een tevredenheidsonderzoek uit te voeren onder mensen die per telefoon contact hebben gehad met gemeentelijke medewerkers in het Stadskantoor.

In de periode van 8 tot en met 19 mei a.s. benadert het onderzoeksbureau steekproefsgewijs klanten die vrij recent de gemeente hebben gebeld. Het bureau put daarvoor uit alle telefoontjes in de laatste weken van april bij de gemeente zijn binnengekomen.

Medewerkers van TNS NIPO vragen geselecteerde klanten telefonisch of zij bereid zijn om mee te werken aan het onderzoek. De telefonische interviews duren ongeveer drie minuten. De vragen gaan over de reden waarom de klant met de gemeente heeft gebeld, hoe hij geholpen is en wat hij daarvan vindt, alsmede over of en hoe vaak de klant is doorverbonden. Ook opvattingen over de vriendelijkheid, deskundigheid en inlevingsvermogen van de behandelend ambtenaar kunnen worden gegeven.

De resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek worden te zijner tijd bekendgemaakt via de gemeentelijke voorlichtingspagina in de Etten-Leurse Bode, de gemeentelijke website en de lokale media.

20060427\SR\0083
Week in....week uit
4 en 5 mei

Stadskantoor

Roosendaalseweg 4
4875 AA Etten-Leur
Tel: 076 - 502 40 00
Fax: 076 - 503 38 80

info@etten-leur.nl