Gemeentebestuur onderzoekt telefonische dienstverlening
Het college van burgemeester en wethouders van Etten-Leur wil graag
weten hoe klanten de telefonische dienstverlening van de gemeente
ervaren. Daarom heeft het aan TNS NIPO opdracht gegeven om een
tevredenheidsonderzoek uit te voeren onder mensen die per telefoon
contact hebben gehad met gemeentelijke medewerkers in het
Stadskantoor.
Gemeentebestuur doet onderzoek
naar telefonische dienstverlening
Het college van burgemeester en wethouders van Etten-Leur wil graag
weten hoe klanten de telefonische dienstverlening van de gemeente
ervaren. Daarom heeft het aan TNS NIPO opdracht gegeven om een
tevredenheidsonderzoek uit te voeren onder mensen die per telefoon
contact hebben gehad met gemeentelijke medewerkers in het
Stadskantoor.
In de periode van 8 tot en met 19 mei a.s. benadert het
onderzoeksbureau steekproefsgewijs klanten die vrij recent de gemeente
hebben gebeld. Het bureau put daarvoor uit alle telefoontjes in de
laatste weken van april bij de gemeente zijn binnengekomen.
Medewerkers van TNS NIPO vragen geselecteerde klanten telefonisch of
zij bereid zijn om mee te werken aan het onderzoek. De telefonische
interviews duren ongeveer drie minuten. De vragen gaan over de reden
waarom de klant met de gemeente heeft gebeld, hoe hij geholpen is en
wat hij daarvan vindt, alsmede over of en hoe vaak de klant is
doorverbonden. Ook opvattingen over de vriendelijkheid, deskundigheid
en inlevingsvermogen van de behandelend ambtenaar kunnen worden
gegeven.
De resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek worden te zijner
tijd bekendgemaakt via de gemeentelijke voorlichtingspagina in de
Etten-Leurse Bode, de gemeentelijke website en de lokale media.
20060427\SR\0083
Week in....week uit
4 en 5 mei
Stadskantoor
Roosendaalseweg 4
4875 AA Etten-Leur
Tel: 076 - 502 40 00
Fax: 076 - 503 38 80
info@etten-leur.nl
Gemeente Etten-Leur