( BW)(TX-INTERVOICE)(INTV) Intervoice krijgt contract met T-Com voor
het verbeteren van Premium Rate diensten

    Bedrijfsredacteuren/Technologieschrijvers

    DALLAS--(BUSINESS WIRE)--4 mei 2006--

       Sluiten contract ondersteunt streven Deutsche Telekom om
  dienstverlening te optimaliseren, verbetert bescherming klanten en
             vergroot efficiency Content Service Providers

    Intervoice, Inc. (Nasdaq:INTV), wereldmarktleider in
geconvergeerde spraak- en data-oplossingen, heeft de laatste fase
afgerond van een overeenkomst met T-Com, de breedband- en
vastelijn-divisie van Deutsche Telekom AG (DTAG), om verbeterde
software te leveren voor het Duitse platform voor premium rate
telefoongesprekken (0900-diensten).
    Het platform voor voiceXML, een van de grootste van Europa, is
eigendom van DTAG, en biedt alle drie partijen voordeel:

    --  gebruikers worden beschermd tegen het ongemerkt maken van
        gesprekskosten voor de premium rate en profiteren van
        flexibele tariefwijzigingen in één gesprek - bijvoorbeeld voor
        ondersteuning buiten kantooruren;

    --  de service providers die content leveren voor premium rate
        diensten vermijden de uitgaven die nodig zijn voor een
        IVR-systeem voor het hosten van hun diensten;

    --  en de network-operator T-Com krijgt de flexibiliteit om
        diensten met een hogere waarde te kunnen leveren die snel
        kunnen worden getest en ingezet.

    De complete oplossing van T-Com voor premium rate diensten is
gebaseerd op
    Intervoice's Service Delivery Platform technologie. Het platform
biedt ondersteuning voor 20.000 diensten tegelijk, die elk
afzonderlijk kunnen worden aangepast door T-Com. De oplossing maakt
gedetailleerde transactierecords mogelijk voor al deze diensten, zodat
gesprekken van eindgebruikers gemakkelijker in rekening kunnen worden
gebracht, en de operator service providers kunnen factureren
afhankelijk van hun gebruik van het netwerk en het platform.
    T-Com voorziet ook in flexibele tarifering van
premietariefdiensten - de beller kan om toestemming worden gevraagd om
tijdens het gesprek het tarief te wijzigen.
    Flexibele tarifering is in 2003 door de Duitse regelgevende
instantie voor telecommunicatie verplicht gesteld voor premium-rate
gesprekken, om de bescherming van consumenten te verbeteren. Bovendien
leidt flexibele tarifering tot een efficiënter gebruik van de
resources voor de klanten van T-Com die service provider zijn, en tot
een beter zicht op de service-marges.

    Meer over Intervoice

    Intervoice, Inc. (Nasdaq:INTV) levert aan grote ondernemingen en
netwerkbeheerders het platform, de software, de toepassingen en
diensten die noodzakelijk zijn om de dienstverlening aan de klant te
optimaliseren via voice automation oplossingen.
    Met behulp van Intervoice Media Exchange, de open, standards-based
product-suite van Intervoice, kan een breed scala van geavanceerde
MMS-, IVR-, portal- en factureringstoepassingen worden ontwikkeld. Het
bedrijf richt zich op de netwerkmarkt, en biedt oplossingen die de
efficiency verbeteren, de opbrengst vergroten en de band met de klant
versterken. De Professional Services Agility Suite van Intervoice is
het resultaat van ruim 20 jaar ervaring in systeemintegratie en
service delivery. Met dit systeem kunnen spraaktoepassingen worden
ontworpen, geïmplementeerd en geoptimaliseerd.
    De systemen van Intervoice hebben zich wereldwijd bewezen in meer
dan 23.000 implementaties bij bedrijven op allerlei markten.
Intervoice, officieel partner van Microsoft en van Learning Solutions,
heeft z'n hoofdkantoor in Dallas, en vestigingen in Europa, het
Midden-Oosten, Zuid-Amerika, Afrika en Azië Pacific. Voor meer
informatie kunt u terecht op www.intervoice.com.

    --30--CA/se*

    CONTACT: Lighthouse PR
             Ruth Jones, +44 (0) 207 494 6594
             ailyas@lighthousepr.com
             of
             A&R Partners
             Marisa Lam, 650-762-2883
             mlam@arpartners.com