500 dagen tot de nieuwe Fiat 500
(5/5/2006)
Met nog 500 dagen te gaan tot de introductie van de nieuwe Fiat 500,
start Fiat de internationale operatie genaamd "500 wants you". Dit
uitzonderlijke project heeft als beginpunt het internet en zal later
worden uitgebreid met andere communicatie-platformen. Uiteraard is er
één doel: het publiek betrekken in de evolutie van de immens
populaire, Italiaanse âstadsrakkerâ.
"500 wants you" begint als een groot, uniek âonline laboratoriumâ waar
bezoekers het stilistische concept van de nieuwe 500 kunnen ontdekken,
hun voorkeuren kunnen aangeven, ideeën kunnen aandragen en dus, voor
het eerst in de autogeschiedenis, actief hun bijdrage kunnen leveren
aan de creatie van de auto. De website www.fiat500.com staat open voor
de bijdragen en verwachtingen van het grote publiek, welke worden
beoordeeld en mogelijk gebruikt bij de ontwikkeling van het
eindproduct.
"500 wants you" leidt naar "500ology", de grootste online-encyclopedie
met verhalen en fotoâs gewijd aan de Fiat 500. Bezoekers van de site
kunnen middels het "Configuration Lab" meewerken aan het ontwerp van
Fiats concept car. Er is ook ruimte voor de creatieve input van
ontwerpers; waaronder een ontwerpwedstrijd georganiseerd in
samenwerking met het onafhankelijke webmagazine Designboom.
Zoals wel vaker op internet is de site www.fiat500.com constant in
beweging: gedurende de 500 dagen tot de uiteindelijke introductie van
de nieuwe Fiat 500 worden er nieuwe content, activiteiten en
initiatieven aan de site toegevoegd. Voor Fiat is â500 wants youâ een
innovatieve, revolutionaire filosofie die wordt gebruikt om
ontwerpers, creatievelingen en toekomstige rijders direct in het
proces te betrekken. Luca De Meo, Brand & Commercial Manager Fiat:
âDit is de eerste keer in de geschiedenis van ons bedrijf, misschien
zelfs wel in de hele auto-industrie, dat een auto wordt ontwikkeld
mét de mensen, vóór de mensenâ.
BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai