AutoRai

500 dagen tot de nieuwe Fiat 500

(5/5/2006)
Met nog 500 dagen te gaan tot de introductie van de nieuwe Fiat 500, start Fiat de internationale operatie genaamd "500 wants you". Dit uitzonderlijke project heeft als beginpunt het internet en zal later worden uitgebreid met andere communicatie-platformen. Uiteraard is er één doel: het publiek betrekken in de evolutie van de immens populaire, Italiaanse âstadsrakkerâ.
"500 wants you" begint als een groot, uniek âonline laboratoriumâ waar bezoekers het stilistische concept van de nieuwe 500 kunnen ontdekken, hun voorkeuren kunnen aangeven, ideeën kunnen aandragen en dus, voor het eerst in de autogeschiedenis, actief hun bijdrage kunnen leveren aan de creatie van de auto. De website www.fiat500.com staat open voor de bijdragen en verwachtingen van het grote publiek, welke worden beoordeeld en mogelijk gebruikt bij de ontwikkeling van het eindproduct.

"500 wants you" leidt naar "500ology", de grootste online-encyclopedie met verhalen en fotoâs gewijd aan de Fiat 500. Bezoekers van de site kunnen middels het "Configuration Lab" meewerken aan het ontwerp van Fiats concept car. Er is ook ruimte voor de creatieve input van ontwerpers; waaronder een ontwerpwedstrijd georganiseerd in samenwerking met het onafhankelijke webmagazine Designboom.

Zoals wel vaker op internet is de site www.fiat500.com constant in beweging: gedurende de 500 dagen tot de uiteindelijke introductie van de nieuwe Fiat 500 worden er nieuwe content, activiteiten en initiatieven aan de site toegevoegd. Voor Fiat is â500 wants youâ een innovatieve, revolutionaire filosofie die wordt gebruikt om ontwerpers, creatievelingen en toekomstige rijders direct in het proces te betrekken. Luca De Meo, Brand & Commercial Manager Fiat: âDit is de eerste keer in de geschiedenis van ons bedrijf, misschien zelfs wel in de hele auto-industrie, dat een auto wordt ontwikkeld mét de mensen, vóór de mensenâ.

BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster