AFS Trinity vraagt vandaag een patent aan ter onthulling ....

Afs trinity power

AFS Trinity vraagt vandaag een patent aan ter onthulling van de technologie van de 250 mpg 'Extreme Hybrid' Plug-in auto

SEATTLE, May 5 /PRNewswire/ --


- De kosten voor brandstof en elektriciteit samen worden geraamd op 8 dollar per week tegenover 36 dollar aan benzine die de gemiddelde Amerikaanse chauffeur vandaag de dag kwijt is.

AFS Trinity Power Corporation heeft vandaag patent aangevraagd op de nieuwe technologie van het bedrijf voor de Extreme Hybrid(TM), een auto die in staat is de gemiddelde Amerikaanse automobilist op een gallon (+ 4,54 liter) benzine of ethanol meer dan 250 mijl (1 mijl = 1609 meter) te vervoeren.

(Foto: www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060504/DETH037)

De Extreme Hybrid(TM) zal 's avonds via het elektriciteitsnet thuis op te laden zijn waardoor hij zonder gebruik te maken van benzine of ethanol de 40 mijl die de gemiddelde Amerikaan per dag rijdt kan afleggen. Voor langere afstanden zal het voertuig als een conventionele hybride overschakelen op benzine of ethanol.

"Het Amerikaanse 'Department of Transportation' schat dat de gemiddelde Amerikaan 300 mijl per week rijdt", zei Edward W. Furia, CEO bij AFS Trinity. "Meestal rijden de Amerikanen 40 mijl of minder per dag. Bij 3 dollar voor een gallon komt dit ongeveer neer op 48 dollar per week voor een conventionele 20 mpg (mijl per gallon) auto en op 36 dollar als de auto 25 mpg haalt. De meest efficiënte hybride rijdt ongeveer 50 mpg, wat 19 dollar per week betekent. Daarbij vergeleken zal de Extreme Hybrid(TM) per week minder dan 8 dollar aan brandstof en elektriciteit kosten".

Ricardo om te helpen met de XH(TM) aandrijflijn

AFS Trinity is van plan om de aandrijflijn van de XH(TM) te bouwen met de hulp van Ricardo, een toonaangevende leverancier op het gebied van auto-ontwerp en engineering aan de grootste autobouwers in de wereld. AFS Trinity en Ricardo hebben een exclusief technologisch samenwerkingsverband met elkaar gesloten om samen te werken aan de ontwikkeling van de plug-in hybridentechnologie. Bij voldoende financiering verwachten zij dat de demonstratiemodellen van de XH(TM) binnen de twee jaar in de showroom staan en dat de licentie voor massaproductie door autobouwers binnen de drie geregeld kan zijn.

Het patent en de technologie

De patentaanvraag van AFS Trinity geeft aan dat Fast Energy Storage(TM) technologie, inclusief ultracondensatoren en vermogenselektronica, het probleem van de beperkte opslagcapaciteit aan energie, zoals bij conventionele hybriden en andere plug-in ontwerpen, bij de Extreme Hybrid(TM) zal worden opgelost.

"Deze technologie maakt het mogelijk dat een auto de hele 40 mijl, die een gemiddelde Amerikaan dagelijks rijdt, in zijn elektrische modus kan afleggen, zonder in te boeten op snelle acceleratie of de mogelijkheid hoge snelheden te rijden, en dat alles zonder een druppel benzine te verbranden", zei Furia.

De patentaanvraag maakt tevens duidelijk dat XH(TM) voertuigen die niet gebruikt worden in staat zullen zijn om de energie terug te laten stromen naar het net door middel van een 'vehicle to grid-V2G-subsysteem'. Dit is goed voor de stabiliteit van het elektriciteitsnet en de energiekosten van XH(TM) eigenaars worden gereduceerd.

Kosten eigenaar

"De Extreme Hybrid(TM) kost niet alleen minder bij dagelijks gebruik, het voertuig zal ook de eerste hybride zijn die genoeg geld uitspaart door zijn geringe onderhoudskosten die de hogere aanschafprijs van de auto compenseren", voegde Furia er aan toe. "Eigenlijk schatten wij dat de XH(TM) eigenaar er na 5 jaar 11.000 dollar uitspaart en 22.000 dollar na 10 jaar".

Eens in de 10 weken opladen

"De voordelen voor het milieu en voor onze onafhankelijkheid t.o.v. van buitenlandse olie zijn duidelijk, maar wij geloven dat het geldbesparende element, en dat de prestaties van de XH(TM) niet onderdoen voor die van conventionele auto's, voor de consument reden genoeg zal zijn om voor deze auto te kiezen", zei Furia.

"Om de Extreme Hybride(TM) op te laden voor uw dagelijkse gebruik moet u uw auto iedere nacht op het elektriciteitsnet van uw huis aansluiten, maar de gemiddelde Amerikaan hoeft slechts eens in de 10 weken benzine of ethanol te tanken, tenzij er langere afstanden worden afgelegd".

Over Ricardo

Ricardo is sinds 1915 wereldmarktleider in het leveren van autosystemen en aandrijflijntechnologieën aan autofabrikanten, heavy-duty fabrikanten en eerstelijnsleveranciers (ook wel 'tier one suppliers' genoemd). Het Noordamerikaanse hoofdkantoor is gevestigd in Van Buren Twp. , Mich.

Ricardo is de premium wereldwijde deep-content engineering en management consulting partner voor de automobielindustrie, commerciële voertuigen en de daaraan gerelateerde industriële sectoren. Het bedrijf biedt complete engineeringservices aan, van strategiebepaling door middel van productconcept, het op de markt brengen van ontwerpen tot over alle fases van de levenscyclus van het product. De technische expertise van Ricardo ligt bij aandrijflijnen, het bouwen van voertuigen, hybride- en brandstofceltechnologieën, besturingsapparatuur en elektronica, niche volume fabricage en geavanceerde simulatiesoftware.

Ricardo richt zich op kwaliteit en industrieel marktleiderschap in mensen, technologie en kennis. De N.V. is gevestigd in het Verenigd Koninkrijk, Ricardo plc had in het fiscale jaar 2005 een omzet van 272 miljoen dollar en maakt deel uit van de FTSE techMark 100 index, een groep van innovatieve bedrijven in de technologiebranche die op de London Stock Exchange staan genoteerd. Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze website: www.ricardo.com .

Meer over AFS Trinity Power

AFS Trinity werd in 2000 gevormd door een fusie tussen American Flywheel Systems Inc. en Trinity Flywheel Power. Het hoofdkantoor van het bedrijf staat in Bellevue, Wash. Met een engineeringcentrum in Livermore, California. De onderzoeks- en ontwikkelingsafdelingen van AFS Trinity zijn voor het grootste gedeelte gefinancierd door particuliere geldschieters maar ook door contracten met NASA, U.S. DOT, U.S. DOE en door directe leveringen aan het leger, de marine en de luchtmacht.