Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Na Nederland is homeshopper nu ook actief op Duitse markt

Thuiswinkelaar Kleeneze wil Duitsland veroveren

Capelle aan den IJssel, 5 mei 2006 - Thuiswinkelaar Kleeneze wil Duitsland in een recordtempo gaan veroveren. Engeland's grootste homeshopper geeft op haar eerste conferentie, 6 mei in Bonn, het startsein voor toetreding tot de Duitse markt. Op het Europese vasteland is Nederland het eerste land waar Kleeneze actief is en nu breidt het bedrijf haar activiteiten dus uit naar Duitsland. Sinds april kunnen Duitse kandidaat-distributeurs zich inschrijven op www.kleeneze.nl.

Volgens William Rollason, chief executive officer van European Home Retail plc (het Europese moederconcern van Kleeneze) biedt de Europese markt volop kansen en mogelijkheden. "In Nederland zijn we in september 2004 begonnen. En met het nodige succes. Zo succesvol proberen we ook te zijn in Duitsland. Als bedrijf hebben we meer dan tachtig jaar ervaring in netwerkmarketing. Die zal dan ook zeker van pas komen en goed worden benut. Ons doel is uit te groeien tot dé Europese multi-channel thuiswinkelspecialst die distribueert via drie kanalen: catalogi, internet en televisie. De Duitse consument krijgt onze prachtige catalogus binnenkort thuisbezorgd."

Catalogi afleveren en ophalen
De kracht van Kleeneze is het verkoopconcept waarin persoonlijke levering van huis-, tuin- en keukenartikelen via een netwerk van onafhankelijke distributeurs centraal staat. Het concept houdt in dat een distributeur de Kleeneze-catalogus, inclusief bestelformulier, huis-aan-huis aflevert via de brievenbus. Na een paar dagen haalt hij de catalogus weer op, ongeacht of mensen wel of niets hebben besteld. "Juist in het weer ophalen van catalogi zijn we uniek. Daarmee onderscheiden we ons van andere homeshoppers. En het is milieuvriendelijk", aldus Deputy Managing Director Kim Rawson van Kleeneze. Als klanten het bestelformulier wel hebben ingevuld, dan plaatst de distributeur de bestellingen bij Kleeneze. Die stuurt de producten naar hem toe en hij levert ze vervolgens weer af bij de klant. De klant betaalt alleen bij aflevering van de bestelling, dus niet van te voren.

Tijdens de bijeenkomst in Bonn zullen de beste Kleeneze-distributeurs uit Engeland, Ierland en Nederland acte de presence geven. Ze lichten hun succes toe en maken duidelijk hoe anderen ook zo succesvol kunnen worden. Er worden zo'n 2.800 distributeurs verwacht. De presentatie is in handen van Kristiane Backer, een voormalige vj van MTV Europe.

Over Kleeneze
Kleeneze is opgericht in 1923. Het is een beursgenoteerd bedrijf dat homeshopping heeft geïntroduceerd in Engeland en daar is uitgegroeid tot marktleider. Ook in Nederland krijgt Kleeneze steeds meer voet aan de grond. Sinds september 2004 is de homeshopper hier actief. De homeshopper wil zich steeds verder ontwikkelen als een Europese multi-channel thuiswinkelspecialist die distribueert via drie kanalen: catalogi, internet en televisie.


Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht