Universiteit van Amsterdam

De Corporate Social responsibility van koffie-inkoper Sara Lee


Lezing Bedrijfskunde


woensdag 10 mei 19.30 - 21.00 uur

Onder de titel Corporate Social responsibility: too little or too much? houden Stephanie Miltenburg (directeur DE Foundation, Sara Lee Corporation) en prof. dr. Ans Kolk (hoogleraar Sustainable management, UvA) de eerste Thinking Business-lezing.

Koffie is een van de meest verhandelde goederen ter wereld en wordt vooral geproduceerd in ontwikkelingslanden. De producenten (boeren) werken in een complexe en wispelturige markt waar overproductie resulteert in lage prijzen. Dit leidt tot een onhoudbare situatie met slechte sociale en economische leefomstandigheden voor de koffieboeren. De Sara Lee Corporation is een van de grootste koffie-inkopers ter wereld en speelt dus een belangrijke rol op deze markt. Maar wat is Sara Lee s verantwoordelijkheid tegenover de koffieboeren? En welke verantwoordelijkheid heeft Sara Lee tegenover andere belanghebbenden (werknemers, consumenten, aandeelhouders)? In zijn strategie op het terrein van Corporate Social responsibility zoekt het bedrijf naar een evenwicht en stelt het zichzelf de vraag: doen we genoeg, te weinig of te veel?

De lezing is onderdeel van de serie Thinking Business, een nieuwe interactieve serie van lezingen over bedrijf en economie, geïnitieerd door de Universiteit van Amsterdam Business School.

Toegang vrij. Wegens beperkt aantal plaatsen graag reserveren via: www.abs.uva.nl.


Locatie: Roetersstraat 11, Amsterdam



Universiteit van Amsterdam