AutoRai

Chevrolet Racing is klaar voor thuisrace op Brands Hatch

(5/10/2006)
De volgende ronden voor het World Touring Car Championship 2006 worden in het Verenigd Koninkrijk verreden, op het beroemde circuit van Brands Hatch. Niet alleen kan Engeland worden gezien als de bakermat van de autosport in het algemeen, het is tevens de thuisbasis voor het RML Chevrolet Racing team. Voor Chevrolet betekent de race op het circuit in Kent dan ook letterlijk een thuiswedstrijd. Het is daarom geen verrassing dat Chevrolet staat te popelen om in deze thuisrace van start te gaan, zeker Rob Huff en Alain Menu, die hier al eerder hebben geracet en hier in het verleden diverse overwinning wisten te realiseren. âBrands Hatch is een circuit waar ervaring een grotere rol speelt dan op andere banen,â aldus Rob Huff. âHet is geen gemakkelijk circuit om te leren en omdat zowel het ETCC als WTCC hier nog nooit is geweest, biedt ons dat een mooi voordeel.â

Rob Huff scoorde op Brands Hatch zijn eerste toerwagenoverwinning, in het BTCC. âDie blijft me waarschijnlijk voor altijd bij,â vervolgt Huff. âMet nog één ronde te gaan verdween de safety car de pits in, terwijl ik op dat moment vierde lag. Twee autoâs vóór mij maakten elkaar het leven zuur waardoor ik doorschoof naar een tweede positie, achter Yvan Muller. In âDruidsâ liet hij de deur op een kier staan, waardoor ik er binnendoor kon en de overwinning pakte. Daarom ben ik ook blij om hier terug te zijn. Alain en ik zijn hier allebei goed bekend en Nicola zal zich hier snel genoeg thuis voelen.â

Omdat Brands Hatch een nieuw circuit op de WTCC kalender is (vorig jaar werd de Engelse race nog op Silverstone verreden), krijgen alle rijders het gebruikelijke extra half uur voor de training op vrijdag. Het team is echter zeer bekend met het circuit in Kent. âWe hebben hier in de winter twee dagen getest, echter op de kortere Indy baan,â licht Team Manager Mark Busfield toe. âWe zouden in staat moeten zijn hier een goede prestatie neer te zetten. Onze autoâs zijn gespeend van ballast-gewicht, terwijl veel van onze directe concurrenten wel extra zwaar zijn. Gezien het golvende karakter van de baan biedt ons dat een extra voordeel en een extra lichte auto komt op dit circuit beter dan waar ook uit de voeten.â

Om het gat ten opzichte van de belangrijkste concurrenten verder te dichten, heeft het team afgelopen week drie dagen lang getest op de Mira Proving Ground, met Alain Menu aan het stuur. âWe hebben diverse verbeteringen doorgevoerd aan de remmen en de ophanging, waardoor onze coureurs het wat minder zwaar hebben,â legt Mark Busfield uit. âUit de kwalificatietijden van de voorgaande races van dit seizoen blijkt dat de rondetijden steeds dichter bij elkaar liggen, dus zoeken we het nu in tienden van seconden. Maar die tienden betekenen wel een grote verschil qua startplek op de grid voor de eerste race.â

Eric Nève, Motorsport Manager van Chevrolet Europe: âHet beloofd een mooi weekend voor ons te worden. Een spectaculair circuit dat perfect past bij de eigenschappen van onze autoâs, coureurs die hier al eerder hebben gewonnen⦠En gezien de passie van de Britten voor de autosport, en specifiek voor toerwagenraces, zou het ons niet verbazen wanneer we hier kunnen rijden voor een uitverkocht huis.â

BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster