Waterschap Zuiderzeeland

06-15

Lelystad, 10 mei

Klantenpanel Waterschap Zuiderzeeland van start

Op 9 mei zijn de leden van het klantenpanel van Waterschap Zuiderzeeland voor het eerst bij elkaar gekomen. Het klantenpanel gaat meepraten over de werkzaamheden van Zuiderzeeland. De komende 4 jaar geven de leden van het klantenpanel hun advies over de manier waarop Zuiderzeeland haar klanten benadert en behandelt. Het klantenpanel stelt Waterschap Zuiderzeeland directer in contact met haar inwoners waardoor zij haar werkzaamheden beter kan laten aansluiten op de verwachtingen van die inwoners.

Waterschap Zuiderzeeland deed afgelopen januari een oproep voor leden voor het klantenpanel. Hierop hebben ruim 60 mensen gereageerd uit de gehele provincie Flevoland. Uit deze reacties is een selectie gemaakt van 16 personen die een afspiegeling zijn van de inwoners van het beheersgebied van Zuiderzeeland. Het panel komt een aantal keer per jaar in het Waterschapshuis in Lelystad bij elkaar om te praten over verschillende onderwerpen zoals: wat vinden ze van ons? Zijn de folders wel te lezen? Hoe wordt de service ervaren?

Het klantenpanel heeft een zittingsduur van vier jaar. Voor het eerste panel geldt dat de helft na twee jaar wordt vervangen om de continuïteit behouden.