Zilveren Esprix voor Oxfam Novib Pakt Uit
Oxfam novib
http://www.novib.nl/
Den Haag, 12 mei 2006 - De campagne, Oxfam Novib pakt uit, is woensdag in de prijzen
gevallen. In de categorie non-profit werd de campagne de Zilveren Esprix toegekend, de
prijs voor Direct Marketing en Sales Promotion.
Via, Oxfam Novib pakt uit, kan een consument bijvoorbeeld een geit, een kameel, een
voetbal of schoolmaaltijden voor 100 kinderen bestellen, al naar gelang zijn of haar
budget. De consument krijgt een foto van de aangeschafte geit of kameel, en Oxfam Novib
zorgt ervoor dat van dit geld de echte geit of kameel naar iemand in een
ontwikkelingsland gaat. In tal van landen vechten mensen voor een eerlijk inkomen, schoon
drinkwater, een goede opleiding, veiligheid en vrijheid van meningsuiting. De cadeaus op
deze website zijn voorbeelden van wat deze mensen hard nodig hebben.
De kwaliteit van de inzendingen voor de Esprix is dit jaar hoog, zo vond het bestuur van
de Stichting Esprix. Dat bleek onder meer uit het hoge aantal nominaties, 37 stuks, dat
de jury heeft toegekend. Op merkenniveau waren alleen de Postbank en Oxfam Novib tot de
eindlijst doorgedrongen. De jury keek naar strategie, creativiteit en resultaat van de
cases. Het juryrapport over de Oxfam Novib-campagne: Ook zonder bedelbrieven kan je heel
goed fondsenwerven op een nieuwe, innovatieve én leuke manier. En iedereen vindt
het toch leuk om een geit te krijgen?!
Inmiddels heeft, Oxfam Novib pakt uit, al meer dan 800.000 euro opgehaald. Binnenkort
worden ook nieuwe acties voor kraamcadeaus en scholen gelanceerd. Kijk voor meer
informatie op www.oxfamnovibpaktuit.nl
Oxfam Novib is het Nederlandse lid van Oxfam International, een samenwerkingsverband van
twaalf onafhankelijke ontwikkelingsorganisaties. Het gezamenlijk ideaal: een
rechtvaardige wereld zonder armoede.
Noot voor de redactie