Ingezonden persbericht


Persbericht

Solipsis implementeert Cognos Powerplay en Impromptu bij MEE West-Brabant

Brakel, 12 mei 2006 - Solipsis, ICT-dienstverlener en in Nederland de grootste gecertificeerde key-partner van Cognos, heeft bij MEE West-Brabant Cognos Powerplay en Impromptu geïmplementeerd om hun cliëntsysteem Omnia eenvoudiger te ontsluiten. Powerplay biedt het management inzicht in hetgeen er per afdeling gebeurt op het gebied van cliënten, uren en prestaties. Impromptu genereert meer gedetailleerde informatie die niet in Powerplay kan worden weergegeven, zoals afgesloten diensten. Het resultaat voor MEE West-Brabant: sneller antwoord op veel meer vragen, tijdsbesparing en betere signalering vanuit het management.

MEE West-Brabant is een organisatie voor mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking, voor mensen die slecht horen of slecht zien, mensen met autisme en de groep chronisch zieken. MEE ondersteunt hen en de degenen die met hen samenleven op alle terreinen van het dagelijkse leven.

Omslachtig

Het cliëntsysteem Omnia van MEE West-Brabant, bleek lastig te ontsluiten. Dit betekende dat vanuit verschillende pakketten informatie moest worden verzameld om dat vervolgens via Microsoft Excel verder te bewerken tot een goed overzicht. Met informatie wordt bedoeld: productinformatie om subsidies te kunnen verantwoorden. Maar ook controle op de urenadministratie, gelinkt aan de salarisadministratie. Dit was veel te omslachtig en kostte veel te veel inzet van medewerkers.

Eerdere signalering

Na de implementatie van Cognos Powerplay en Impromptu door Solipsis kan MEE West-Brabant in minder tijd belangrijke informatie (bijvoorbeeld productgegevens) genereren. Daarnaast is het inzicht vanuit het management veel groter omdat gegevens nu dagelijks kunnen worden bekeken in plaats van alleen aan het eind van de maand. Hierdoor kan men veel adequater reageren en is eerdere signalering mogelijk van zaken die niet goed gaan. Verder is op veel meer vragen een snel antwoord mogelijk en ook dat vertaalt zich terug in uren.

"Een belangrijke kwaliteit van Solipsis is dat ze een duidelijk plan van aanpak hebben en een project heel goed afbakenen", aldus Toine Welling, manager administratie en beheer en verantwoordelijk voor de automatisering van MEE West-Brabant. "Als organisatie ben je geneigd om altijd meer te willen. Maar Solipsis heeft heel duidelijk aangegeven op welke punten ons in eerste instantie te richten en dat is ook gebeurd. Met één druk op de knop zijn wij nu in staat om informatie generen hetgeen ons voorheen soms wel een dag kostte."

Een uitgebreide case beschrijving is op te vragen via: gerline@influx-pr.com

Over Solipsis

Solipsis B.V. bestaat al sinds 1990. Als dienstverlenende onderneming is Solipsis gespecialiseerd in informatiserings- en automatiseringsprocessen, waarbij maatwerk centraal staat. De gestage groei van het bedrijf in de veranderlijke ICT-wereld onderstreept dat Solipsis weet waarover het praat en staat voor wat het doet. De filosofie van Solipsis is vervat in de woorden: 'Comfort Class in ICT'. Wensen op het ICT-vlak worden vertaald in adequate oplossingen waarbij kosten, baten en effectiviteit in het oog worden gehouden. Kwaliteit van de dienstverlening staat bij Solipsis hoog in het vaandel. Dit geeft de opdrachtgevers een comfortabel gevoel.

Voor meer informatie: www.solipsis.nl

Over MEE West-Brabant

MEE biedt informatie, advies en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke of lichamelijke handicap. Maar ook aan anderen die beperkingen ervaren in hun leven, zoals mensen met een gehoorbeperking, een visuele handicap of autisme. MEE ondersteunt hen op alle terreinen van het dagelijks leven. MEE West-Brabant heeft vestigingen in Bergen op Zoom, Breda en Roosendaal en beschikt op verschillende plaatsen in de regio over steunpunten. Voor meer informatie: www.meewestbrabant.nl


---